jos aloituslaudat ovat vääntyneitä ja jaat ne paloiksi liimattavaksi yhteen, kääntämällä joka toinen pala, kulmavirheet kumoavat toisensa. tämä ei näy valmiissa leikkuulaudassa.
mahdollinen kaarevuus pinnoilla, jotka on liimattava, voidaan poistaa helposti hiomalla hiomapaperilla, joka on asetettu tasaiselle pinnalle. kyse on rajallisesta määrästä materiaalia, joka on poistettava.
saada sitten pinta tasaiseksi ja kauniiksi valmiissa leikkuulaudassa on, kuten olemme nähneet, helppo tehtävä.
loppujen lopuksi kyse on siitä, kuinka monta leikkuulautaa aiot tehdä, ja mahdollisesta muusta käytöstä mahdollisille työkaluille, jotka ostat.
yleisesti hyödylliset työkalut puuntyöstöön ovat mielestäni upotuspyörösaha, multitoiminen saha, kulmahiomakone 24:llä paperilla ja tietenkin pakko-ohjattu epäkeskohiomakone. ja siihen kuuluu omistaa heiluripistosaha ja pienempi epäkeskohiomakone viimeistelyyn. hyödyllinen mutta ei välttämätön on sähköhöylä ja käsiyläjyrsin.
mikään näistä ei vaadi omaa tilaa vapailla pinnoilla ympärillä niin kuin tasohöylä ja oikohöylä tekevät. mielestäni melko suuri askel ottaa. laske, että 10 neliömetriä maksaa tonnin kuukaudessa ylläpitää. tulee nopeasti melko kalliiksi leikkuulaudat, ellei muuta käyttöä tule mukaan....
Ok, hyviä vinkkejä! Joo, kuten sanottu, viimeistely on minulla melko hyvin hallussa, tarvitsee vain varmistaa, että minulla on hyvää materiaalia matkalla projektiin...
Joo, minulla on hyvä sirkkeli ja kulmahiomakone, mutta en ole koskaan käyttänyt karkeampaa paperia kuin 40 karkeus. Minulla on myös raspimaiset levyt karkeaan työstöön, mutta ne eivät tietenkään ole käyttökelpoisia leikkuulautoihin. Minulla on heiluripistosaha ja kätevä epäkeskohiomakone viimeistelyyn. Minulla on myös sähköhöylä (joka ei ole vielä ihan ystäväni) ja jyrsin säätimellä 1400W, joka toimii todella hyvin.
Katsotaan, kuinka monta leikkuulautaa teen tai muuta, jossa minulla on hyötyä tasohöyläyksestä, mutta tuntuu aika hyvältä, että minulla on tämä mahdollisuus, kun olen vähän laiska... 😁 Työpöytämalli ei vie paljon tilaa myöskään.
ja on olemassa useita teitä roomaan ja hieman kekseliäisyydellä voi kiertää useimmat asiat.
pöytävetohöylä videon numero 1 tyyppinen on hyvä, jos tarvitaan apua ensimmäisen tasaisen pinnan saavuttamiseen, ja kuten sanot, se voidaan muotoilla niin, ettei se vie liikaa pysyvää tilaa. pari rullatukea tekee ison hyödyn.
sen jälkeen haluaisin jälleen korostaa upotussahaa. mikä ihana ongelmanratkaisija.
.
ja, siellä on useita teitä Roomaan ja hieman nokkeluutta voi keksiä kiertoteitä useimpiin esteisiin.
pöytätyyppinen höylä, jota ensimmäisessä videossa näytetään, on hyvä tapa saavuttaa ensimmäinen tasainen pinta, ja kuten sanot, se voi olla muotoiltu niin, ettei se vie liikaa pysyvää tilaa. pari rullatukea tekee suuren hyödyn.
sen jälkeen haluaisin jälleen korostaa kiinnostustani sänksåg:iin. mikä ihana ongelmanratkaisija.
.
[kuva][kuva][kuva]
Jos tarvitset vain pieniä paloja leikkuulautaan, et tarvitse suurta oikohöylää. Pieni penkkimalli riittää hyvin. Tritonin pieni penkkimalli on saanut hyviä arvioita, jos haluat ostaa uuden, mutta suosittelisin pientä inca-, emco- tai vastaavaa käytettynä. Useimmat ovat sekä oiko- että tasohöylä ja vievät vähän tilaa. Sinua rajoittaa, kuinka pitkiä paloja voit höylätä, mutta jos teet pieniä juttuja, se riittää.
Jos tarvitset vain lyhyitä paloja leikkuulautaan, et tarvitse suurta oiko- ja tasohöylää. Pienellä penkkimallilla pääsee pitkälle. Tritonin pieni penkkimalli on saanut hyviä arvosteluja, jos haluat ostaa uuden, mutta minun vinkkini olisi pieni inca, emco tai vastaava käytetty. Useimmat ovat sekä oiko- että tasohöyliä eivätkä vie paljon tilaa. Sinua rajoittaa, kuinka pitkiä paloja voit ajaa oikohöylässä, mutta jos kyseessä ovat pienet tavarat, se riittää
Hei, kiitos vinkeistä. Ostin eilen Bauhausista penkkimallin, joka on saanut hyvät arvostelut.