1 721 lukukertaa ·
9 vastausta
2k lukukertaa
9 vastausta
Mikä on paras ratkaisu, käytävässä sisäkatto?
Hei,
Minulla on halli + käytävä, johon aion asentaa sisäkaton, mieluiten kipsilevystä, mutta olen avoin muillekin ehdotuksille (esimerkiksi valmiiksi maalatut levyt kuten Huntonit tai muu kattopaneeli). Koska katto täytyy laskea ja valot (downlights) upottaa, minulla on pohdintoja liittyen tähän parhaan tukirakenteen tekemisestä. Käytävä on 130 cm leveä ja noin 10 m pitkä (katso liitetyt kuvat), joten valitessani kipsilevyn, minun täytyy liittää ne "pitkä sivu" (90 tai 120 cm) niin, että tulee noin 10 saumaa, jotka pitää tasoittaa/hioa ennen maalausta. Kattolistalla tai ilman ei ole juurikaan merkitystä.
Rakentaja, jonka kanssa puhuin, ehdotti teräsprofiileja tämän linkin mukaan https://bolist.se/gor-det-sjalv/inne/innertak/Sänka%20tak/
Tämä ratkaisu vaikuttaa minusta kalliilta verrattuna puurekenteisiin, erityisesti kun käytävä on melko kapea (130 cm), joten ajattelen, että kuormitus ei ole suuri rakenteelle.
Mitä mieltä olette tästä, ja miten itse tekisitte?
Kiitollinen vinkeistä ja ideoista miten tämän voi tehdä sujuvasti, eli niin yksinkertaisesti ja tehokkaasti kuin mahdollista. Sen pitäisi olla melko tyylikäs ja ei tarvitse olla halvin ratkaisu.
Kiitos etukäteen.
Minulla on halli + käytävä, johon aion asentaa sisäkaton, mieluiten kipsilevystä, mutta olen avoin muillekin ehdotuksille (esimerkiksi valmiiksi maalatut levyt kuten Huntonit tai muu kattopaneeli). Koska katto täytyy laskea ja valot (downlights) upottaa, minulla on pohdintoja liittyen tähän parhaan tukirakenteen tekemisestä. Käytävä on 130 cm leveä ja noin 10 m pitkä (katso liitetyt kuvat), joten valitessani kipsilevyn, minun täytyy liittää ne "pitkä sivu" (90 tai 120 cm) niin, että tulee noin 10 saumaa, jotka pitää tasoittaa/hioa ennen maalausta. Kattolistalla tai ilman ei ole juurikaan merkitystä.
Rakentaja, jonka kanssa puhuin, ehdotti teräsprofiileja tämän linkin mukaan https://bolist.se/gor-det-sjalv/inne/innertak/Sänka%20tak/
Tämä ratkaisu vaikuttaa minusta kalliilta verrattuna puurekenteisiin, erityisesti kun käytävä on melko kapea (130 cm), joten ajattelen, että kuormitus ei ole suuri rakenteelle.
Mitä mieltä olette tästä, ja miten itse tekisitte?
Kiitollinen vinkeistä ja ideoista miten tämän voi tehdä sujuvasti, eli niin yksinkertaisesti ja tehokkaasti kuin mahdollista. Sen pitäisi olla melko tyylikäs ja ei tarvitse olla halvin ratkaisu.
Kiitos etukäteen.
Nyt onkin pieni aber kattopaneelien kanssa, useimmat ovat kooltaan 1200X600 mm ja 1220X620 mm, löytyy pidempiä 2000 mm mutta aiheuttaa paljon hukkaa. Sitten niiden asettaminen pitkittäin saa katon näyttämään hieman oudolta.
Mietitkö "valmiiksi maalattuja" levyjä, niin kyllä, mitat ovat oikein, mutta eikö normaalisti katto/lattia asenneta huoneen pituussuunnassa tai valosuunnassa ja silloin nämä levyt asennettaisiin samalla tavalla, mikä on haastavaa riippumatta suunnasta.J jonaserik sanoi:
Onko muuta kommentoitavaa sääntöihin? Se oli ensisijaisesti se, mistä halusin vinkkejä
Venytyskatto, olemme valinneet sen kaikkiin huoneisiimme (uusi rakennus). Vältät kaikki nämä ongelmat ja saat täydellisen sisäkaton pienemmillä kustannuksilla ja ajankäytöllä. Rakennusyritys, jonka palkkasimme ja joka on Ruotsin pääasiamies, on esimerkkejä tehdyistä töistä heidän facebook-sivullaan.
Ei mielipidettä siitä, pitää asentaa levyjen vaatimusten mukaan. Mutta pitkät sivut on kiinnitettävä, jos ne on pontattuja. Muuten sääntö kussakin saumassa.F Fethajja sanoi:Ajatteletko "valmiiksi maalattuja" levyjä, niin kyllä se vastaa mittoja, mutta eikö yleensä katto/lattia laiteta huoneen pituussuuntaan tai valon suuntaan, jolloin nämä levyt asetetaan näin päin, mikä on haastavaa riippumatta suunnasta.
Onko mielipiteitä säännöistä? Halusin lähinnä vinkkejä siihen.
Hei, epävarma siitä, mihin ongelmaan viittaat? Etsin vähän vinkkejä ja ideoita katon rakennusmääräyksiä varten, eli teräs vs. puukoolaukset.MrJay sanoi:
Joustokatto, se olemme valinneet kaikkiin huoneisiimme (uudisrakennus). Pääset eroon kaikista näistä ongelmista ja saat täydellisen sisäkaton vähemmällä rahalla ja ajalla. Rakennusfirma, jonka palkkasimme ja joka on Ruotsin pääedustaja, on muutamia esimerkkejä suoritetuista töistä heidän facebook-sivullaan.
Taloni on vuodelta -68 ja siinä oli tämän tyyppinen katto kaikissa huoneissa, kun se rakennettiin, silloin sitä kutsuttiin "barracudakatoksi" ja se oli todella palovaarallinen, joten kaikki vaihtoivat sen muuhun ajan kuluessa. Ymmärrän, että nykypäivän joustokatto on sekä paloturvallinen että vedenkestävä, mutta koska remontoin itse, tämä ei ole vaihtoehto eri syistä. mutta kiitos vinkistä kuitenkin.
Viittasin kipsikaton saumojen ja halkeamien sekä tulevan kunnossapidon ongelmiin, joita on vaikea välttää, erityisesti vanhemmissa puutaloissa, joilla on taipumus liikkua tavanomaista enemmän. Näillä ”uusilla” venekatoilla ei ole mitään yhteistä vanhojen barracudakattojen kanssa paitsi asennustapa. Mutta totta kai... tee vain niin kuin olet miettinyt 👌F Fethajja sanoi:Hei, epäselvää, mihin ongelmaan viittaat? Pyysin vähän vinkkejä ja ideoita katon sääntöihin liittyen. eli teräs vs. puukoolaukset.
Taloni on vuodelta -68 ja siinä oli tämäntyyppinen katto kaikissa huoneissa, kun se rakennettiin, sitä kutsuttiin "barracudakatoksi" ja se oli todella tulenarkaa, joten kaikki vaihtoivat sen johonkin muuhun, kun se tuli mahdolliseksi. Ymmärrän, että nykyaikaiset venekatot ovat sekä palonkestäviä että vesitiiviitä, mutta kun remontoidessani itse, tämä vaihtoehto ei sovi eri syistä. mutta kiitos kuitenkin vinkistä.
Talon omistaja
· Stockholm
· 715 viestiä
Teräsprofiili on loistava alakattoihin. Parhaan tuloksen saa kaksinkertaisella kipsilevyllä. Olen rakentanut varmasti +10000 m² kipsikattoa hattuprofiililla.
F Fethajja sanoi:
Mikä on etu kaksinkertaisella kipsillä katossa, vähemmän halkeilua vai mitä? Kaksinkertaiset materiaalikustannukset.I Installation sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi