4 392 lukukertaa ·
2 vastausta
4k lukukertaa
2 vastausta
mikä on oikea etäisyys?
aion laudoittaa noin cc300 ja haluan laudoittaa puolen eristelevyn leveyden mukaan.
yleensä laudoitetaan cc600 käyttäen 45 mm puuta, jolloin eristeelle jäävä rako on 555 mm (600-45)
tavalliset eristelevyt ovat 565 mm leveitä eli 10 mm leveämpiä kuin lautojen välinen etäisyys, oletan että tämä on hyvä, koska se aiheuttaa painetta lautoja vasten ja estää vedon.
minun tapauksessani minulla on nyt karkeasahattua puuta, joka on 50 mm leveää,
jos eristelevy jaetaan puoliksi, ne ovat 282,5 mm leveitä.
ajattelenko oikein, kun haluan laudoittaa cc327,5?
silloin eriste on 282,5, lauta 50 ja suhde täällä on, että eristeen tulee olla 5 mm leveämpi kuin rako,
teoreettisesti väittäisin, että jos levy jaetaan puoliksi, riittää, että levy on 5 mm leveämpi kuin lautojen välinen etäisyys, teenkö ajatusvirheen vai pitääkö päättelyni paikkansa?
yleensä laudoitetaan cc600 käyttäen 45 mm puuta, jolloin eristeelle jäävä rako on 555 mm (600-45)
tavalliset eristelevyt ovat 565 mm leveitä eli 10 mm leveämpiä kuin lautojen välinen etäisyys, oletan että tämä on hyvä, koska se aiheuttaa painetta lautoja vasten ja estää vedon.
minun tapauksessani minulla on nyt karkeasahattua puuta, joka on 50 mm leveää,
jos eristelevy jaetaan puoliksi, ne ovat 282,5 mm leveitä.
ajattelenko oikein, kun haluan laudoittaa cc327,5?
silloin eriste on 282,5, lauta 50 ja suhde täällä on, että eristeen tulee olla 5 mm leveämpi kuin rako,
teoreettisesti väittäisin, että jos levy jaetaan puoliksi, riittää, että levy on 5 mm leveämpi kuin lautojen välinen etäisyys, teenkö ajatusvirheen vai pitääkö päättelyni paikkansa?
se kuulostaa järkevältä, mutta viivottimen ja eristysveitsen avulla sen pitäisi onnistua kohtuullisesti,
ehkä lasken 10 mm:n kanssa, vaikka säännösetäisyys olisi lyhyempi
sitten sääntelen cc322,5 teoreettisesti, ehkä on helpointa ajatella cc320
ehkä lasken 10 mm:n kanssa, vaikka säännösetäisyys olisi lyhyempi
sitten sääntelen cc322,5 teoreettisesti, ehkä on helpointa ajatella cc320
Klikkaa tästä vastataksesi