2 468 lukukertaa ·
4 vastausta
2k lukukertaa
4 vastausta
Mikä on muovin nimi?

Tämä jonkinlainen muovikalvorulla oli autotallissa, kun muutimme taloomme. Rulla on 180 cm leveä ja todella painava! Muovi ei ole kuin 0,1-0,2 mm paksua, mutta se ei tunnu hauraalta tai ohuelta, sillä se on hieman joustavaa/kumimaista.

Täysin läpinäkyvä, mutta hieman lievästi pilkullinen, yritin saada otettua kuvan rakenteesta;

Emme ole löytäneet merkintöjä/painatuksia/etikettejä mustasta kovamuoviputkesta, jolle se on kääritty, tai itse muovikalvosta.
Olemme löytäneet muovia ulkorakennuksemme seinistä, jossa setä, joka rakensi sen, oli pitänyt vierashuonetta ja saunaa. Sisäpuolelta katsottuna muovi oli lastulevyn takana, joka on sisäseinä, ja eristeen edessä. En tunne materiaaleja ulkoseinien sisällä, mutta oletan, että setä käytti muovia rakennusmuovina/rakennuskalvona? Koska seinässä ei ollut muita muovikalvokerroksia. Mutta googlattuani loputtomasti en löydä mitään rakennusmuovivariaatiota, joka muistuttaisi meidän muovia, ne eivät ole täysin läpinäkyviä ja niissä on yleensä jokin painatus itse muovissa. Olen löytänyt "skiktruta" -kalvoa ostettavaksi metritavarana, mutta se muovi on paksumpaa ja olen nähnyt sitä vain 140 cm leveänä. Lisäksi se on huomattavasti kalliimpaa kuin mihin talon perustaja olisi kuluttanut rakennuskalvoon, perustuen talon muihin materiaalivalintoihin ja nuohoojan arvosteluun "kitsaan miehen" rakentamistyylistä, joten tuntuu hyvin mahdolliselta, että muovi voisi olla alun perin tarkoitettu johonkin muuhun kuin talon seiniin, mutta mihin??
Meistä muovi on tosi hyvä moniin asioihin, kuten kasvihuoneeseen viljelmille ja tuulensuojaksi kanalan pihalle ja sellaiseen. Kumppani haluaisi mielellään tehdä siitä tunnelikasvihuoneen, mutta meidän pitää ensin tietää, sopiiko se siihen, ja ehkä hankkia lisää, joten, mitä muovia meillä on ja mistä sellaista voisi nykyään ostaa?
Hei, Näyttää kuin ns. venytysmuovi, jota käytetään kuormalavojen pakkauskoneessa. Yksinkertaisesti sanottuna muovi pyöritetään kuljetuslavojen ympäri koneella, jotta laatikot pysyvät paikoillaan kuljetuksen aikana.
Kumppani tietää, mitä muovia tarkoitat, hän käsittelee sitä ajoittain töissään, mutta hän sanoo, että meidän muovi tuntuu paljon paksummalta kuin kiristemuovi ja ikään kuin siinä olisi enemmän kumia. Kuvissa netissä se näyttää pvc-muovilta, mutta en tiedä miltä pvc-muovi näyttää/tuntuu oikeassa elämässä, joten en tule siitä viisaammaksi
Kumppani arvelee, että rullassa on varmaan 100 metriä muovia jäljellä, joten se on varmaankin sellaista muovia, jota ostetaan muutama sata metriä kerrallaan.
Kumppani arvelee, että rullassa on varmaan 100 metriä muovia jäljellä, joten se on varmaankin sellaista muovia, jota ostetaan muutama sata metriä kerrallaan.
En saanut mukaan tagia edellisessä kommentissa.H håbbe1961 sanoi:

Tässä on myös kuva, jossa kumppanini vetää sitä niin kovaa kuin pystyy, en tiedä kuinka hyvin se näkyy, mutta se on vähän joustava/venyvä eikä siihen voi oikein painaa reikää tai repiä pala omin käsin.
Klikkaa tästä vastataksesi