1 553 lukukertaa ·
13 vastausta
2k lukukertaa
13 vastausta
Mikä on levytysmateriaali
Anteeksi kirjoitusvirhe otsikossa, sitä ei näytä voivan muuttaa jälkikäteen?
Hyvää päivää,
Minulla on aivopieru eikä googlailusta huolimatta tule mieleen, miksi tätä levymateriaalia kutsutaan.
Sitä on katossa ja seinillä huoneessa, joka aiotaan peruskorjata.
Juuri siinä, mistä olen ottanut kuvan, on ollut seinään kiinnitetty kaappi.
Mikä on levyn nimi? Kyllä varmaan pitäisi olla mahdollista alustavan työn jälkeen liimata korjaustapetti ja maalata sen päälle?
Hyvää päivää,
Minulla on aivopieru eikä googlailusta huolimatta tule mieleen, miksi tätä levymateriaalia kutsutaan.
Sitä on katossa ja seinillä huoneessa, joka aiotaan peruskorjata.
Juuri siinä, mistä olen ottanut kuvan, on ollut seinään kiinnitetty kaappi.
Mikä on levyn nimi? Kyllä varmaan pitäisi olla mahdollista alustavan työn jälkeen liimata korjaustapetti ja maalata sen päälle?
Sanoisin kova puukuitulevy, kansan suussa yleisesti kutsuttu masoniitiksi. Mutta koska masonit on tuotenimi, aivan kuten styrox, pitäisi oikeastaan sanoa kova puukuitulevy. Jos ammattikouluopettajani nelivuotisella teknisellä linjalla lukiossa olisi kuullut masonit tai styrox, hän olisi suuttunut....
Düsseldorff
Rakennusperinteen vaalija
· Bromma
· 3 124 viestiä
Düsseldorff
Rakennusperinteen vaalija
- Bromma
- 3 124 viestiä
Onneksi rakennusopettajasi ei ole täällä ja masonitista on tullut synonyymi materiaalille, aivan kuten galon, pleksilasi, lypsyl, frisbee, post-it, tipp-ex, rollerblades ja kelmu.R roli sanoi:Sanoisin kova puukuitulevy, yleisesti kansan kielellä kutsutaan masoniitiksi. Mutta koska masonit on tuotemerkki, kuten styrox, tulisi oikeastaan sanoa kova puukuitulevy. Jos minun rakennusopettajani nelivuotisessa teknillisessä linjassa lukiossa olisi kuullut masonit tai styrox, hän olisi mennyt kattoon....
Kiiltävä? En näe mitään kiiltävää.Anna_H sanoi:
Voin ilmoittaa kaikille, että minulla on sekä lastulevyä että masoniittilevyjä seinillä kotona ja tuo näyttää enemmän lastulevyltä, mielestäni se näyttää kuvalta.
Mutta jompikumpaa se on, ja TS:n vastaus on, että kipsilevy on paras, kuten jo on kirjoitettu.
Olen samaa mieltä kanssasi, on monia tuotteita, joiden nimi on tullut synonyymiksi tuotteelle. Käytän itse masonit ja frigolit, joten opettajan turhautuminen nimien käytöstä ei mennyt perille....
Niin se oli se tilan kanssa, seinällä on ikkuna ja minun täytyy varmaan vaihtaa ikkunasmyygi? jos laitan kipsiä siihen päälle, mutta onhan se vain yksi ikkuna joten se menee nopeasti. On olemassa useita pistorasioita ja muuta, jotka täytyy tukkia, joten niiden kipsaaminen saattaa kuitenkin olla nopeampaa!Stefan N sanoi:
Kiitos avusta!
Klikkaa tästä vastataksesi

