Anteeksi kirjoitusvirhe otsikossa, sitä ei näytä voivan muuttaa jälkikäteen?

Hyvää päivää,

Minulla on aivopieru eikä googlailusta huolimatta tule mieleen, miksi tätä levymateriaalia kutsutaan.

Sitä on katossa ja seinillä huoneessa, joka aiotaan peruskorjata.

Juuri siinä, mistä olen ottanut kuvan, on ollut seinään kiinnitetty kaappi.

Mikä on levyn nimi? Kyllä varmaan pitäisi olla mahdollista alustavan työn jälkeen liimata korjaustapetti ja maalata sen päälle?
 
  • Seinälevy seinällä, jossa on kynällä piirrettyjä merkintöjä. Alareunassa näkyy valkoisia laattoja ja murtunut linja.
Masonite
 
  • Tykkään
trasker ja 3 muuta
  • Laddar…
En kuitenkaan olisi laittanut renoveringstapet siihen, 6mm (tai 13 jos tilaa on) kipsilevyä, jos haluaa sen hyväksi.
 
  • Tykkään
Anna_H
  • Laddar…
Masonite kuten sanottu. Sanoo myös ensin gips.
 
Viimeksi muokattu:
Lastulevy
 
  • Tykkään
Tobzter
  • Laddar…
T TheGame sanoi:
Spånskiva
Fel.
 
Düsseldorff
Se on masonite. Laita päälle kipsiä, jos se mahtuu. Muuten ota masonite alas.
 
Anna_H Anna_H sanoi:
Väärin.
Tiedätkö mikä levy se on?
 
Sanoisin kova puukuitulevy, kansan suussa yleisesti kutsuttu masoniitiksi. Mutta koska masonit on tuotenimi, aivan kuten styrox, pitäisi oikeastaan sanoa kova puukuitulevy. Jos ammattikouluopettajani nelivuotisella teknisellä linjalla lukiossa olisi kuullut masonit tai styrox, hän olisi suuttunut....
 
T TheGame sanoi:
Tiedätkö mikä levy tämä on?
Se on jo vastattu ketjussa. Levy on spånskiva, ei ole kiiltävä kuten tämä.
 
Düsseldorff
R roli sanoi:
Sanoisin kova puukuitulevy, yleisesti kansan kielellä kutsutaan masoniitiksi. Mutta koska masonit on tuotemerkki, kuten styrox, tulisi oikeastaan sanoa kova puukuitulevy. Jos minun rakennusopettajani nelivuotisessa teknillisessä linjassa lukiossa olisi kuullut masonit tai styrox, hän olisi mennyt kattoon....
Onneksi rakennusopettajasi ei ole täällä ja masonitista on tullut synonyymi materiaalille, aivan kuten galon, pleksilasi, lypsyl, frisbee, post-it, tipp-ex, rollerblades ja kelmu.
 
  • Tykkään
roli
  • Laddar…
Anna_H Anna_H sanoi:
Se on jo vastattu ketjussa. Lastulevy ei ole kiiltävä kuten tämä.
Kiiltävä? En näe mitään kiiltävää.
Voin ilmoittaa kaikille, että minulla on sekä lastulevyä että masoniittilevyjä seinillä kotona ja tuo näyttää enemmän lastulevyltä, mielestäni se näyttää kuvalta.
Mutta jompikumpaa se on, ja TS:n vastaus on, että kipsilevy on paras, kuten jo on kirjoitettu.
 
Olen samaa mieltä kanssasi, on monia tuotteita, joiden nimi on tullut synonyymiksi tuotteelle. Käytän itse masonit ja frigolit, joten opettajan turhautuminen nimien käytöstä ei mennyt perille....
 
  • Haha
Düsseldorff
  • Laddar…
Kiintolevy! (på svenska...)
 
useless useless sanoi:
Masonite
Niin se on! Kiitos!
 
Stefan N Stefan N sanoi:
En kuitenkaan olisi laittanut saneeraustapettia siihen, 6mm (tai 13 jos tilaa on) kipsiä jos haluaa hyvää.
Niin se oli se tilan kanssa, seinällä on ikkuna ja minun täytyy varmaan vaihtaa ikkunasmyygi? jos laitan kipsiä siihen päälle, mutta onhan se vain yksi ikkuna joten se menee nopeasti. On olemassa useita pistorasioita ja muuta, jotka täytyy tukkia, joten niiden kipsaaminen saattaa kuitenkin olla nopeampaa!

Kiitos avusta!
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.