3 674 lukukertaa ·
5 vastausta
4k lukukertaa
5 vastausta
Mikä materiaali nykyaikaisen sisäänrakennetun takan rakentamiseen?
Minulla on perinteinen savupiippu, kooltaan 0,85x0,95 m ja viidellä kanavalla, johon haluan asentaa sisäänrakennetun takan. Valintani tulee olemaan jokin seuraavista malleista, joissa kaikissa on lasipinta kolmella sivulla ilman ristikkoa ja giljotiini/nosto-ovi. Listaan kaikki mallit auttaakseni muita, jotka etsivät juuri tällaista takkainsa.
Kratki NBC/NBU
Contura i51
Scanspis 5004
Romotop Heat/Cara
MCZ Forma T95
Spartherm Arte 3RL
Brunner Panorama
RAIS Visio 3
Kalfire Heat Pure 90-3
Caminetti Montegrappa TEC3
Kaikki näyttävät olevan valmistettu teräksestä valuraudan sijaan. Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta eikö teräs ole vähemmän lämmönkestävää kuin valurauta? Niissä sisäänrakennetuissa tulisijoissa, joita olen kokeillut, ei ole tuntunut lainkaan lämpöä polttamisen jälkeen. Edellisessä talossani oli muurattu valurautaansa, jossa lämpöä tuntui melkein vuorokauden kuluttua polttamisesta. Voiko takka ja erityisesti nosto-ovi kärsiä, jos sen rakentaa esimerkiksi lämmönvarauskykyiseen tiileen?
Sitten pääkysymykseeni. Kun rakennan tällaisen takan, mitä materiaalia minun tulisi käyttää? Tiili, kevytbetoni, vermikuliitti? Toimiiko myös kipsi? Haluan saada betonimaisen rappauspinnan, joka vie mahdollisimman vähän tilaa. Ja kuten aiemmassa talossani, pystyä polttamaan tunteja ilman, että huoneesta tulee liian kuuma.
Kiitos etukäteen!
Kratki NBC/NBU
Contura i51
Scanspis 5004
Romotop Heat/Cara
MCZ Forma T95
Spartherm Arte 3RL
Brunner Panorama
RAIS Visio 3
Kalfire Heat Pure 90-3
Kaikki näyttävät olevan valmistettu teräksestä valuraudan sijaan. Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta eikö teräs ole vähemmän lämmönkestävää kuin valurauta? Niissä sisäänrakennetuissa tulisijoissa, joita olen kokeillut, ei ole tuntunut lainkaan lämpöä polttamisen jälkeen. Edellisessä talossani oli muurattu valurautaansa, jossa lämpöä tuntui melkein vuorokauden kuluttua polttamisesta. Voiko takka ja erityisesti nosto-ovi kärsiä, jos sen rakentaa esimerkiksi lämmönvarauskykyiseen tiileen?
Sitten pääkysymykseeni. Kun rakennan tällaisen takan, mitä materiaalia minun tulisi käyttää? Tiili, kevytbetoni, vermikuliitti? Toimiiko myös kipsi? Haluan saada betonimaisen rappauspinnan, joka vie mahdollisimman vähän tilaa. Ja kuten aiemmassa talossani, pystyä polttamaan tunteja ilman, että huoneesta tulee liian kuuma.
Kiitos etukäteen!
Viimeksi muokattu:
Kaikkitietävä
· Västra götaland
· 10 938 viestiä
Skamotec-eristelevy 50 mm on luultavasti ohuin, jolla selviää.
Hei!E Evolved sanoi:Minulla on perinteinen savupiippu, jonka koko on 0,85x0,95m ja viisi kanavaa, johon aion asentaa kiertoilmatakan. Valinta tulee kohdistumaan johonkin alla olevista malleista, kaikissa on lasia kolmella puolella ilman ruudukkoa ja hissiluukku. Kokoan kaikki mallit helpottaakseni muita, jotka etsivät juuri tällaista takkainsäätöä.
Kratki NBC/NBU
Contura i51
Scanspis 5004
Romotop Heat/Cara
MCZ Forma T95
Spartherm Arte 3RL
Brunner Panorama
RAIS Visio 3
Kalfire Heat Pure 90-3
Kaikki näyttävät olevan valmistettu teräksestä valuraudan sijaan. Korjatkaa minua, jos olen väärässä, sillä eikö teräs ole yhtä lämmönkestävä kuin valurauta. Ne kiertoilmatakat, joita olen kokeillut todellisuudessa, eivät ole olleet lainkaan kuumia polttamisen jälkeen. Edellisessä talossani minulla oli valuraudasta muurattu sisäosa, jossa lämpöä pystyi tuntemaan lähes vuorokauden ajan polttamisen jälkeen. Voiko kiertoilmatakalle ja erityisesti nostomekanismille olla tuhoisaa rakentaa se esimerkiksi lämmönvaraavaan tiileen?
Ja sitten pääkysymykseen. Millä materiaalilla tällainen takka tulisi rakentaa? Tiili, kevytbetoni, vermikuliitti? Toimiiko se myös kipsillä? Haluan betonin värisen rapatun pinnan, joka laajenee mahdollisimman vähän. Ja kuten edellisessä talossani, pystyä polttamaan tunteja ilman, että siitä tulee liian kuuma huoneessa.
Kiitos etukäteen!
Miten ratkaisit asian lopulta?
Etsin tyyppiä minerit, mutta kipsilevyjen kokoisena... Mutta en löydä mitään...
Klikkaa tästä vastataksesi