Tänä viikonloppuna on tarkoitus laittaa uusi lattia makuuhuoneeseen vanhan aluslattian päälle (joka nykyään on paljastettu ja käytössä päällislattiana). Koska suunnitelmana on maalata se pellavaöljymaalilla, katselen taloudellisia lajitteluvaihtoehtoja. Olen löytänyt 99 kr/neliömetri kuivatusta puulattiasta kaupungin eteläpuolelta ja Hornbachilta, hyvissä mitoissa meidän tarkoituksiin.

TT-lattia tarjoaa Basecon, ja Hornbach, Moelvenin. Onko täällä joku, jolla on kokemusta jommastakummasta ja haluaisi jakaa mielipiteensä? Tai joitakin muita hyviä vinkkejä taloudellisesti lajiteltuun mäntylattiaan ja mistä niitä voi ostaa?

Olen käyttänyt vastaavaa Bygg Maxista. Aivan ok, mutta tulee enemmän hukkaa kuin käytettäessä parempilaatuista.

Ajoimme TTs mäntylattiaa ekonomisortimentista, mutta kuitenkin Dala-Floda Dolomit. Olin yllättynyt siitä, kuinka hyvä laatu oli. Tietysti meidän piti katkaista joitakin paloja ja jäljellä on muutamia pieniä oksia/virheitä, mutta mielestäni se on viehättävää vanhassa talossa. Jos olisimme ottaneet +20% ekstraa heidän suosituksensa mukaan, olisimme voineet asentaa käytännössä täydellisen lattian.

Yleisesti ottaen mielestäni kannattamatonta ostaa lattialautoja liian alhaisella laadulla (lajittelu). Mitä hinnassa voittaa, menettää hävikissä. Lisäksi asentaminen vie yleensä enemmän aikaa. Kyse on oksien määrästä ja tyypistä. Jos laskee liikaa laadussa, saa kuivia oksia ja reunaoksia, jotka näkyvät myös maalin läpi. Sen sijaan eri kaupat veloittavat eri tavoin samasta tuotteesta. Tukholmassa kannattaa varmasti matkustaa jonkin verran keskustan ulkopuolelle.

Kiitos! Olemme, osittain näiden neuvojen perusteella, päättäneet maalata olemassa olevan aluslattian uudelleen.

Siinä on kuitenkin oma viehätyksensä, joka tuli vielä selvemmäksi, kun seinät maalattiin ja valkoinen lattia sopi niin hyvin. Jos se ei vain olisi ollut niin kulunut ja kulunut, olisimme välttyneet työltä kokonaan. :)

• Tykkään
Axel Bertilsson
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.