3 107 lukukertaa ·
4 vastausta
3k lukukertaa
4 vastausta
Mikä lattia on paras kellarissa (laatta, epoksi...)
Hei!
Minulla on 1965 rakennettu tiilitalo, jossa on kellari. Tarvitsen tehdä lattian pesutupaan ja yhteen pienempään huoneeseen, nyt siellä on betoni? Kahdessa huoneessa on koolattu lattia eikä minulla ole tietääkseni mitään kosteusongelmia.
Olen kuullut ja lukenut, että betonilattia voi päästää sisään maankosteutta ja että klinkkerit ovat hyviä, koska ne "voivat hengittää" ja päästävät läpi mahdollisen kosteuden.
Nyt olen ystävien kautta saanut tarjouksen, että he tekevät epoksilattian pesutupaani ja siihen pienempään huoneeseen. He työskentelevät sen parissa ja asentavat lattioita kaikenlaisiin tiloihin, teollisuuksiin, pysäköintitaloihin, autotalliin jne. Olen kuitenkin epävarma, onko se niin hyvä ratkaisu kosteuden kannalta. He sanovat, että epoksi myös "hengittää", mutta en tiedä, pitäisikö minun uskoa sitä...
Onko kenelläkään tietoa ja kokemusta tästä? Olen etsinyt sekä tältä sivustolta että internetistä. Kiitollinen vastauksista.
Ystävällisin terveisin
Wolfgang
Minulla on 1965 rakennettu tiilitalo, jossa on kellari. Tarvitsen tehdä lattian pesutupaan ja yhteen pienempään huoneeseen, nyt siellä on betoni? Kahdessa huoneessa on koolattu lattia eikä minulla ole tietääkseni mitään kosteusongelmia.
Olen kuullut ja lukenut, että betonilattia voi päästää sisään maankosteutta ja että klinkkerit ovat hyviä, koska ne "voivat hengittää" ja päästävät läpi mahdollisen kosteuden.
Nyt olen ystävien kautta saanut tarjouksen, että he tekevät epoksilattian pesutupaani ja siihen pienempään huoneeseen. He työskentelevät sen parissa ja asentavat lattioita kaikenlaisiin tiloihin, teollisuuksiin, pysäköintitaloihin, autotalliin jne. Olen kuitenkin epävarma, onko se niin hyvä ratkaisu kosteuden kannalta. He sanovat, että epoksi myös "hengittää", mutta en tiedä, pitäisikö minun uskoa sitä...
Onko kenelläkään tietoa ja kokemusta tästä? Olen etsinyt sekä tältä sivustolta että internetistä. Kiitollinen vastauksista.
Ystävällisin terveisin
Wolfgang
Haluaisin mieluummin klinkkeriä, jotta lattia voi hengittää..W wolfgang1 sanoi:Hei!
Minulla on tiilitalo, joka on rakennettu vuonna 1965 ja siinä on kellari. Tarvitsen korjata pesuhuoneen ja pienen huoneen lattian, siellä on nyt betonia? Kahdessa huoneessa on rimoitettu lattia ja mielestäni..., ei ole kosteusongelmia.
Olen kuullut ja lukenut, että betonilattiaan voi tulla maaperäkosteutta ja klinkkeri on hyvä, koska se "voi hengittää" ja päästää mahdollisen kosteuden läpi.
Nyt olen saanut ystävieni kautta tarjouksen, että he tekevät epoksilattian pesuhuoneeseeni ja pienempään huoneeseen. He työskentelevät sen parissa ja asentavat lattioita erilaisiin tiloihin, teollisuuteen, parkkitaloihin, autotalleihin jne. Olen kuitenkin epävarma, onko se niin hyvä ratkaisu ottaen huomioon kosteus. He sanovat, että epoksi myös "hengittää", mutta en tiedä, pitäisikö uskoa sitä ...
Ystävällisin terveisin
Wolfgang
Työskentelen rakennusvalvojana ja me laitamme tällä hetkellä hyvin paljon epoksia. Se on erittäin kestävä ja hyvä materiaali, en voi vastata hengittääkö se. Mutta vuosien kokemuksella epoksista eri pinnoilla en ole koskaan kokenut läpilyöntiä tai irtoamista.W wolfgang1 sanoi:Hei!
Minulla on tiilitalo rakennettu 1965 kellarilla. Tarvitsee korjata lattia pesutuvassa ja pienemmässä huoneessa, onko siellä nyt betonia? Kahdessa huoneessa on koolattu lattia ja tiedän, ettei minulla ole... mitään kosteusongelmia.
Olen kuullut ja lukenut, että betonilattia voi saada maankosteutta ja klinkkerit ovat hyviä koska ne "hengittävät" ja päästävät mahdollisen kosteuden läpi.
Nyt olen ystävieni kautta saanut tarjouksen, että he tekevät epoksilattian pesutupaansa ja pienempään huoneeseen. He työskentelevät sen parissa ja asentavat lattioita kaikenlaisiin tiloihin, teollisuuteen, pysäköintihalleihin, autotalleihin jne. Olen kuitenkin epävarma, onko se niin hyvä ratkaisu kosteuden kannalta. He sanovat, että epoksi myös "hengittää", mutta en tiedä pitäisikö minun uskoa sitä...
Onko jollakin tietoa tai kokemusta tästä? Olen hakenut sekä tältä sivustolta että internetistä. Kiitollinen vastauksista.
Ystävällisin terveisin
Wolfgang
Tietääkseni epoksi on muovia, ja sellaisena se on kosteudenkestävää. Se, että epoksia asennetaan monille lattioille, ei tarkoita, että se olisi hyvä. Se vain tarkoittaa, että se on nopeaa ja halpaa. Kuten kaikki modernit materiaalit ja menetelmät, ne vaativat, että edellytykset ovat tarkalleen vaatimusten mukaiset, muuten todennäköisyys, että jokin menee pieleen jollain tavalla ajan myötä, on suuri. Joten, jos terveydelle ja ympäristölle haitallista vaihtoehtoa epoksia käytetään, selvitä tarkalleen kaikki ehdot, jotka koskevat ja varmistaa, että lattia/talo täyttää ne.
Jos laatta ei ole riittävän hyvin salaojitettu/alla ei ole riittävän paksua ja tehokasta kapillaarikatkokerrosta, niin tiivis lattia aiheuttaa kosteuden nousua seiniin.
Jos laatta ei ole riittävän hyvin salaojitettu/alla ei ole riittävän paksua ja tehokasta kapillaarikatkokerrosta, niin tiivis lattia aiheuttaa kosteuden nousua seiniin.
Rakennusveteraani
· 2 746 viestiä
Hoitoon joitakin kiinteistöjä ja voin puhua vain omasta puolestani.Banditen sanoi:
Jos minä saan päättää, ei koskaan enää epoksi.
Kaikissa kiinteistöissä, joihin olemme asentaneet (vastoin tahtoani), olemme saaneet ongelmia parin vuoden sisällä.
Se on irronnut tai saanut värjäytymiä kaikissa keittiöissämme, joissa tämä on asennettu.
Jatkossa siitä tulee jonkinlainen matto sen sijaan.
Pieni huomautus, kun ongelmat alkoivat ilmetä, yksi asentajista sanoi, että maksimikäyttöikä on noin 10 vuotta.
Tuntuu vähän siltä, kun joidenkin suurkeittiöiden lattiat olivat tuolloin 50-60 vuotta vanhat ja silti hyvässä kunnossa, mutta vaihdettiin suurempien remonttien yhteydessä.
EI IKINÄ enää epoksia kiinteistöissämme!!!
Klikkaa tästä vastataksesi