Hei,

Olen rakentamassa laajennusta, jossa meillä on harjakatto avoinna harjaan asti, mutta päätämme tehdä tavallisen/tasaisen sisäkaton kipsillä puolelle laajennuksesta.

Aion kiinnittää koolaukset toisen ulkoseinän ja kantavan seinän (sen, joka yltää harjaan) väliin. Tässä jänneväli tulee olemaan 2,5 m koolauksille. Voidaan tehdä cc600 tai 1200. Sen päälle tulee laudotus ja kipsi.

Sisäkattoon ei tule eristystä, kaikki eristys on kattopalkkien välissä, koska meillä on avointa harjaan toisessa osassa laajennusta.

Sisäkaton ja katon väliin jää tila, johon voimme vetää ilmanvaihtoa sekä sähköjä ym.

Mitä suosittelisitte koolausten mitoiksi?

Kiitos avusta :)
// Erik
 
Onko sinulla luonnos?
 
Silver78 Silver78 sanoi:
Onko sinulla luonnos?
otin kuvan siitä, miltä se nyt näyttää. Se on tarkalleen 2,2m ja siis tällä puolella sisäkatto tulee olemaan. Toinen puoli keskiseinästä pysyy avoinna. Eristys ja muovi ovat samat koko katossa.
45x145 cc60 pitäisi kai riittää?
Rakenteilla oleva huone, jossa kattoeristystä ja puurakenteita näkyvissä; valkoinen mittaviiva osoittaa 2,2 m katon korkeuden.
 
120x45 riittää on liikaa.
 
Silver78 Silver78 sanoi:
120x45 riittää on liioittelua.
huippu kiitos, cc60? ☺️
 
Mitä gyproc-levyjä ne ovat?
 
Ajattelitko asentaa harvaan niin cc60 on enemmän kuin tarpeeksi
 
asettaa gles päälle cc30
45x120 cc60 on siis hyvä
 
  • Tykkään
RoBo
  • Laddar…
Jepp
 
Kiitos avusta
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.