Mikä on paras kattoristikkojärjestelmä L-muotoisille rakennuksille, eli rakennuksille, jotka kulkevat kulmassa ja missä talorungot, jotka kohtaavat, ovat saman levyisiä? Kysymys koskee satulakattoa, jonka kaltevuus on noin 35 astetta.
Tarkoitan, että kattoristikot kohtaavat kahdesta suunnasta juuri kulmassa.
On varmasti erilaisia tapoja rakentaa tämä, mutta mikä on paras menetelmä, jos kulmassa kohtaavat kaksi talorunkoa ovat täsmälleen yhtä leveitä (eli heillä on täsmälleen samankokoisia ja samanlaisia kattoristikoita)?
Onko olemassa mitään rakennuspiirustuksia? Olen etsinyt ja etsinyt erilaisia ratkaisuja, mutta en ole löytänyt ainoatakaan.
Suurin piirtein näin tarkoitan, mutta etsin kuvia, joissa itse rakenne näkyy eikä katto peitä sitä:
Miltä pohjapiirros näyttää sisätilassa? Rakennan juuri samanlaista rakennusta ja olen valinnut käyttää tavallisia w-napasia ja rakentaa valmiiksi toisen katon ja sitten kohdata se vikelrakennuksen kanssa. Yhden tai kaksi yksinkertaisempaa "napaista" juuri siellä missä katot kohtaavat, minun täytyy rakentaa paikalla saadakseni tukea aluslaudoituksen alle. Ratkaisuni perustuu kuitenkin siihen, että voit olla kantava seinä (tai avveckling) näiden molempien osien välillä.
En ole varma tarkalleen, millainen pohjapiirros tulee olemaan, koska en ole se, joka rakentaa (kysyn tuttavan puolesta), mutta saan käsityksen, että he aikovat pitää sen avoimena juuri kulmassa. Mietintäni oli käyttää kulmaparruja, eli laittaa kattotuoli vinottain sisä- ja ulkokulmien välille ja sitten käyttää puoliparruja täyttämään molemmilta ulkoseiniltä. Tuntuu olevan helpoin menetelmä, jos he haluavat sen avoimeksi alhaalta, mutta varmasti on muitakin ratkaisuja. Siksi ajattelin kysyä täältä
Muuten voisit tehdä kuten tarkoitat ja käyttää poikittaista palkkia, mutta se saattaa olla monimutkaisempaa, en tiedä. Silloin yläkerta ei ole yhtä avoin.
Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.