3 889 lukukertaa ·
6 vastausta
4k lukukertaa
6 vastausta
Max 70 mm korkea teräspalkki?
Suunnittelen poistavani ovenkarmia halliin. Seinämä on kantava ja haluaisin asettaa siihen enintään 70 mm korkean teräspalkin katon tukemiseen. Aukko tulee olemaan 150 cm leveä. Talo on yksikerroksinen rivitalo tasakatolla, joten kuorma ei ole kovin suuri, asun Tukholmassa, joten lunta ei ole paljon. Ei haittaa, jos palkki taipuu hieman maksimikuormituksen aikana.
Onko olemassa sopivia teräspalkkeja, jotka täyttävät vaatimukset, ja onko silloin kyseessä U- tai H-palkki?
Terveisin,
Michel
Onko olemassa sopivia teräspalkkeja, jotka täyttävät vaatimukset, ja onko silloin kyseessä U- tai H-palkki?
Terveisin,
Michel
Se on yksikerroksinen rivitalo, joka on rakennettu vuonna 1957 seinä- ja kattoelementtien (Elementhus) perusteella, joten perinteistä runkoa ei ole. Oviaukko on talon keskiseinässä, joka on yhteensä noin 5,5 metriä leveä ja kulkee ristikkopalkkien suuntaisesti.
Joten kattotuolit lepäävät tällä seinällä, vaikka jänneväli on vain 5,5 metriä? Oletko varma, että se on kantava?
Edit: Ja nyt tajusin, että se on tasakatto eikä perinteinen kattorakenne. Luulen, että jonkun muun täytyy vastata, miten sinun pitäisi mitoittaa, tämä on minun osaamisalueeni ulkopuolella.
Edit: Ja nyt tajusin, että se on tasakatto eikä perinteinen kattorakenne. Luulen, että jonkun muun täytyy vastata, miten sinun pitäisi mitoittaa, tämä on minun osaamisalueeni ulkopuolella.
Tietääkö kukaan, onko olemassa HEA- tai HEB-palkkeja, jotka ovat korkeintaan 70 mm korkeita?
Löytämissäni listoissa ei ole mittoja, vain tuotenimet kuten "HEB 100". Onko "100" = 100 mm korkeus?
Löytämissäni listoissa ei ole mittoja, vain tuotenimet kuten "HEB 100". Onko "100" = 100 mm korkeus?
Katso esimerkiksi: www.bengtssonssmide.se/
Klikkaa tästä vastataksesi