Olemme valinneet laajentaa taloamme ulokkeella, alun perin ajattelimme tehdä osan itsenäisesti kantavaksi. Se ei olisi aiheuttanut suurempia ongelmia, mutta pylväs näyttää paremmalta ja on hieman helpompi laskea kattoa.

Minulla ei kuitenkaan ole aavistustakaan, miten meidän pitäisi suunnitella tämä pylväs, sen pitäisi mieluiten olla pyöreä, mutta nelikulmainenkin toimii. Arvelen, että sen voisi valaa paikan päällä tai muurata. Voisivatko teräs tai puu olla vaihtoehtoja? Vaikuttaa siltä, ettei siihen kohdistu mitään suuria kuormia.
Pylväästä tulee noin 470 cm korkea Rakennuksen laajennus, jossa on portaikko ja pylväs, tukemassa katettua terassia; pylväs voi olla pyöreä tai neliö.

Tuota täytyy jonkun laskea.
Ei voi vastata pelkästään sellaiseen kuvaan.

Ajattelin, että voisi vastata yleisesti mikä olisi paras ratkaisu, en etsi tarkkaa mittaa. Olen suurin piirtein laskenut kuormat ulokkeesta, lattiasta ja katosta noin 56 kN, arvelisin, että se kaksinkertaistuisi seinien kanssa.

Olen todella amatööri tässä yhteydessä ja epäilen, että kuormat ovat huomattavasti suurempia, mutta moelvenin mukaan pärjäisin 160x160 liimapuupilareilla. Se ei tunnu todennäköiseltä, mutta ihmettelen, mihin materiaaleihin minun tulisi keskittyä, jotta voin ottaa yhteyttä toimittajaan saadakseni apua laskelmiin.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.