8 180 lukukertaa ·
13 vastausta
8k lukukertaa
13 vastausta
Materiaalit laminaattilattian alle
Meillä tulee öljytty 15 mm tammilaminaattilattia valettuun laattaan ilman lattialämmitystä.
Pitäisikö käyttää lattiapahvia vai foamia?
Kuinka paksu sen pitäisi olla?
Onko jollain ajatuksia?
Muuten, ajattelimme itse asiassa ostaa lattian Byggmaxista (tiedän, että se on vähän kuin kiroaisi kirkossa, kun mainitsee öljytyn tammen ja Byggmaxin samassa lauseessa ;D)
Onko jollain kokemuksia heidän puulattioistaan hintaan 218 kr/neliö?
Lattia vaikuttaa olevan ok mielestäni, mutta mietin, että ostaisin liiman ja foamin muualta.
Pitäisikö käyttää lattiapahvia vai foamia?
Kuinka paksu sen pitäisi olla?
Onko jollain ajatuksia?
Muuten, ajattelimme itse asiassa ostaa lattian Byggmaxista (tiedän, että se on vähän kuin kiroaisi kirkossa, kun mainitsee öljytyn tammen ja Byggmaxin samassa lauseessa ;D)
Onko jollain kokemuksia heidän puulattioistaan hintaan 218 kr/neliö?
Lattia vaikuttaa olevan ok mielestäni, mutta mietin, että ostaisin liiman ja foamin muualta.
KarlXII: Todella nopea vastaus ;D
Eli toisin sanoen paperi on parempi, kun aikoo asentaa puulattia? Johtuuko tämä siitä, että kosteuden pääsy betonista on parempi, vai mistä tämä johtuu?
Eli toisin sanoen paperi on parempi, kun aikoo asentaa puulattia? Johtuuko tämä siitä, että kosteuden pääsy betonista on parempi, vai mistä tämä johtuu?
Ajattelenko nyt oikein?
Yksi kerros diffusionstättplast sitten papp
Vai pitäisikö minun vaihtaa pappen foam?
Yksi kerros diffusionstättplast sitten papp
Vai pitäisikö minun vaihtaa pappen foam?
Varoitus byggmax-lattiasta... Joissakin nippuissa on lautoja, jotka näyttävät banaaneilta, mutta ne, jotka ovat suoria, ovat täysin ok. Näyttää myös hyvältä, mutta oli aika vaikea koota yhteen. Voin lisätä, että he eivät vastusta vääntyneiden nippujen vaihtamista, mutta se voi vaatia pari reissua sinne 
En tiedä olenko oikeassa, mutta olen kuullut, että pahvia käytetään puulattian alla, kun on lattialämmitys, ei foamia. Tämä johtuu siitä, että lämmönläpäisy on huomattavasti parempi lum-pahvissa.byggherreNR1 sanoi:
En kuitenkaan tiedä, mitä käytetään, kun ei ole lattialämmitystä.
Riippumatta siitä, onko lämmityskaapeleita vai ei, ei saa olla mitään orgaanista materiaalia kosketuksessa betonilaattaan. Puu- ja laminaattilattioiden alle tulee siis asentaa kosteuseste betonilaatan päälle.Lilla My sanoi:
Se riippuu siitä, minkälainen lattia on kyseessä. Jos on massiiviparketti, niin laitetaan muovia ja kartonkia betonin päälle. Lamella- ja parkettilattioille muistaakseni tarvitaan lattiafoam (tyyppi vaahtomuovi).Lilla My sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi