Hei! Minun täytyy tehdä oma muotti pientä projektia varten, jota olen tekemässä.
Mietin, mikä materiaali on paras käyttää sementin valamiseen. Siitä tulee melko suuri muotti, noin 50x50x50 cm. Mikä on paras käyttää? Muovi, silikoni, kumi...? Sen pitää olla melko kova materiaali, jotta se pitää betonin, kun se kaadetaan päälle. Voisiko muotti suoraan olla betonista, jos väliin laittaa paljon rasvaa?

Onko jollain kokemusta betonin valamisesta? Todella arvostaisin apuanne!

Kiitos etukäteen!

Viimeksi muokattu:
Formplyfa vaikuttaa itsestäänselvältä vaihtoehdolta, ja jos aiot käyttää sitä useita kertoja, sinun kannattaa öljytä se valetusten välillä. Mutta se riippuu vähän siitä, mitä aiot valaa, jos se on toteutettavissa levymateriaalilla. Hinta on tosin haittapuoli.

Valitettavasti tarvitsen materiaalin, jota voin muotoilla olemassa olevan esineen mukaan. Ajattelin rakentaa kehyksen (mihin formplyfa on täydellinen) ja kaataa jonkinlaista muovi- tai kumiliuosta esineen keskelle luodakseni oman muotin, jota voisin käyttää useita kertoja. Vähän perustuen blow molding -tekniikkaan: http://2.bp.blogspot.com/-soigKD_FNF4/UEMj3nBbOhI/AAAAAAAAAG0/Tr-5f4-xBF8/s1600/blow.jpg (mutta ilman korkeaa ilmanpainetta... Vain kaksi reikää alas muottiin, yksi sementin sisäänpääsyyn ja toinen ilman ulospääsyyn)

Viimeksi muokattu:
Luulen, että olen lukenut jostain silikonista tehtyjen omien valosten/valumuottien tekemisestä.
Aion kysyä asiasta vaimolta, koska hän löysi sen.

• Tykkään
DCofMalmoe
  • Laddar…
Ei, hän ei muistanut. Mutta hän sai tietää paljon tästä jonkin nimisen google avulla sanoi hän :cool:

Silikoni tulee hyvin kalliiksi suurempien esineiden muotoilussa. Onko olemassa mitään halvempia vaihtoehtoja?

Tee laatikko puusta, aseta se valettavan esineen päälle. täytä vaahtomuovilla, irrota puumuoto ruuvaamalla, ota terävä pitkä veitsi ja leikkaa vaahtomuovi puoliksi, ja kas, sinulla on hyvä muoto valamista varten. älä unohda maalata muotoa jollain värillä, jotta voit käyttää sitä useita kertoja ja suihkuttaa valettavaa ainetta sisään, ja kun teet muodon muottiöljyllä, se käy helposti ja kätevästi! onnea!

• Tykkään
gustavstrandberg
  • Laddar…
AXS
Voit sivellä päälle silikonin tai lateksin, sitten täytät sen esimerkiksi saumavaahdolla tai muulla halvalla materiaalilla. Mutta sinun täytyy todennäköisesti muotoilla se kerran ennen, muuten se tarttuu kuin vuori.

Käytän aika paljon höylättyä puutavaraa muottina, halvempaa kuin muottivaneri monesti ja löytyy valmiina mittoina.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.