3 905 lukukertaa ·
3 vastausta
4k lukukertaa
3 vastausta
Massiiviset tammi-ikkunalaudat
Hankin vuoden alussa ikkunalaudat massiivitammesta (30 mm). Olen öljynnyt ne huolellisesti noin 3 kertaa. Nyt niihin on valitettavasti kuitenkin tullut kukkaruukun aiheuttamia tahroja ja minun täytyy hioa ne. Mietin, voisiko niitä käsitellä muulla kuin öljyllä jälkikäteen. Lakata vai vahata? Mitä suositellaan?
Tämä saattaa toimia myös ikkunalaudoilla?
http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=inredning;action=display;num=1127048897
http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=inredning;action=display;num=1127048897
Ehdotan binäöljyä. Se kyllästää puun öljyllä ja muodostaa sitten lakkamaisen pinnan, joka on hiukan joustava mutta täysin kuiva. Olen käyttänyt tätä sekä männyn ruokapöydässä että tiikkisestä terassipöydässä. Erinomainen ja kestävä. PS se tummenee jokaisella käsittelyllä.
Jotun binäöljyä on saatavana sekä matta että kirkkaana. Jos haluaa mattapinnan, kannattaa öljytä ensin kirkkaalla ja sitten lopuksi kerran mattalla.
/CC
Jotun binäöljyä on saatavana sekä matta että kirkkaana. Jos haluaa mattapinnan, kannattaa öljytä ensin kirkkaalla ja sitten lopuksi kerran mattalla.
/CC
Klikkaa tästä vastataksesi