Meillä on vanha mökki tontilla, rakennettu puusta, 30-luvulta, jonka haluan kunnostaa vierasmökiksi. Näyttää siltä, että puuseinille on suoraan tapetoitu masoniittia. Ongelma on, että masoniitti pullistuu sieltä täältä. Miten minun kannattaa tehdä sen kanssa? Ei voi tapetoida tai maalata, jos masoniitti ei ole kunnolla kiinni.
Pitäisikö minun naulata pienillä nauloilla ja silottaa päältä? Tehdä pieniä reikiä ja yrittää ruiskuttaa jotain liimaa sisään? Ehkä naulata ohuet laudat/listat muutaman sentin välein ja maalata sitten kaikki? Vai mitä voisin tehdä?
Haluan myös kuluttaa mahdollisimman vähän nykytilanteessa, sekä rahallisesti että työmäärällisesti.
 
Viimeksi muokattu:
Jos seinä on tasainen taustalla, on halvinta ja nopeinta naulata kohtaan, jossa se pullottaa. Jos halutaan tehdä vähän vakavammin, voi ruuvata kiinni repgips-materiaalin masoniitin päälle. Mutta silloinkin voi olla hyvä laittaa muutama naula tai ruuvi pahimpiin pullistumiin ennen sitä.
 
useless useless sanoi:
Jos takana on tasainen seinä, on halvinta ja nopeinta naulata siellä missä pullistuu. Jos sen haluaa tehdä hieman vakavammin, voi ruuvata kipsilevyn masoniitin päälle. Mutta silloinkin voi olla hyvä laittaa muutamia nauloja tai ruuveja pahimpiin kohoumiin ennen sitä.
OK, mutta minun täytyy kai tasoittaa naulankannat sitten? Tasoittaa, "nauhoittaa" ja hioa? En mielelläni asentaisi kipsiä tai muuta päälle, koska haluan säilyttää kauniit kattolistat.
 
Kyllä, naulanreiät täytyy pakkeloida, jos siitä haluaa hyvän. Nauhaa käytetään levyjen saumakohtiin, mutta jos siellä on jo tapettia, joka ei ole halkeillut, niin sitä ei todennäköisesti tarvita.
 
useless useless sanoi:
Kyllä, naulanreiät on paklattava, jos halutaan hyvää jälkeä. Nauhaa käytetään levyjen saumakohtiin, mutta jos tapetti on jo paikoillaan eikä ole halkeillut, sitä ei todennäköisesti tarvita.
Kiitos paljon!
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.