2 765 lukukertaa ·
23 vastausta
3k lukukertaa
23 vastausta
Marmorinen ikkuna"lauta" meni rikki
Kiitos, ehkä se oli tämä liima. Luin nyt Bilteman verkkosivuilta:H hempularen sanoi:
Vaara
EUH202 Syanoakrylaatti. Vaara. Tarttuu nopeasti ihoon ja silmiin. Säilytä lasten ulottumattomissa.
EUH208 Sisältää 1,4-dihydroksibentseeni; hydrokinoni; quino. Voi aiheuttaa allergisen reaktion.
H222 Erittäin helposti syttyvä aerosoli.
H229 Painepakkaus: Voi räjähtää kuumennettaessa.
H315 Ärsyttää ihoa.
H319 Ärsyttää voimakkaasti silmiä.
H335 Saattaa aiheuttaa hengitysteiden ärsytystä.
H336 Saattaa aiheuttaa uneliaisuutta tai huimausta.
H361 Epäillään vahingoittavan hedelmällisyyttä tai syntymätöntä lasta.
H373 Voi vahingoittaa elimiä .? pitkäaikaisessa tai toistuvassa altistumisessa .?.
H411 Myrkyllistä vesieliöille pitkäaikaisvaikutuksin.
Myrkkyä kuutiossa, tavallaan. Kivitavara-keramiikkaa voi "liimata" liuoksella savea, jota kutsutaan "slickiksi" (tyyppisesti), mutta löytyykö vastaavaa vähemmän myrkyllistä liimaa tähän kalkkikivi-ikkunalaudan "listaan"? Olisi mukava selvittää, onko olemassa parempia vaihtoehtoja ennen kuin luovutan ja painan "myrkkysinfonia"...
Viimeksi muokattu:
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 223 viestiä
Se on vain myrkyllistä ennen kovettumista. Sitten se on täysin vaaraton. Et kai aikonut syödä sitä, vaan liimata? 😉H hogdalen sanoi:Kiitos, ehkäpä se oli tämä liima. Nyt luen Bilteman verkkosivuilta:
Vaarat
EUH202 Syaaniakrylaatti. Vaara. Tartutti nopeasti ihoon ja silmiin. Säilytettävä lasten ulottumattomissa.
EUH208 Sisältää 1,4-dihydroksibentseeni; hydrokinoni; quino. Voi aiheuttaa allergisen reaktion.
H222 Erittäin helposti syttyvä aerosoli.
H229 Paineen alainen säiliö: Voi räjähtää kuumennettaessa.
H315 Ärsyttää ihoa.
H319 Ärsyttää voimakkaasti silmiä.
H335 Voi aiheuttaa hengitysteiden ärsytystä.
H336 Voi aiheuttaa uneliaisuutta tai huimausta.
H361 Epäillään heikentävän hedelmällisyyttä tai vahingoittavan sikiötä.
H373 Voi aiheuttaa elinvaurioita toistuvassa tai pitkäaikaisessa altistuksessa.
H411 Myrkyllistä vesieliöille pitkäaikaisvaikutuksia.
Myrkkyä kuutiometrissä. Kivitavarakeramiikka voidaan "liimata" saviliuoksella, jota kutsutaan "slick" (tyyppinen), mutta löytyisikö jotain vastaavaa vähemmän myrkyllistä liimaa tähän kalkkikivi-ikkunalaudan "bräda"? Olisi mukavaa tutkia, onko parempia vaihtoehtoja ennen kuin luovutan ja käytän "myrkkyseosta"...
Hehe, ei tietenkään, sitähän se on, on kai keskustelu lopussa jos saisi idean ja liimaisi hampaat yhteen lopullisesti. Ehkä hyvä laihdutusniksi, sen sijaan että seuraisi julkkisten "ozempic"-epidemiaa...Johan Gunverth sanoi:
Mutta sitten meillä on tämä pfas-muovimyrkkyongelma, jonka kanssa Ronneby taistelee, "emme tarkoittaneet mitään pahaa" -tyyliin ja sitten suihkutetaan häiritseviä hormoneja niin paljon, että nyt kala joessa on kuollut ... joo, pienet purot yhdessä ja niin edelleen. Yleisesti ottaen, mitä vähemmän myrkkyä, sen parempi kai? Mutta käytän "syanoakrylaatti" jos parempaa ei ilmesty. (Ja hinta ei ole juuri mitään mainitsemisen arvoista.) Hyvä vinkki käyttää "viivoitinta", kiitokset siitä!
Viimeksi muokattu:
Haha,Johan Gunverth sanoi:
Olen itse asiassa käyttänyt sitä haavojen liimaamiseen. Kirvelee vähän, mutta jonon lyhyempi kuin päivystyksessä. En kuitenkaan uskaltanut suihkuttaa kiihdyttimen päälle.
Olen myös liimannut kynnen, joka oli osunut kynnykseen, kiinnittyi huonosti ja kesti vain päivän, mutta riitti ihon alla parantumaan hieman.
En ole koskaan itse käyttänyt sitä, mutta kuulostaa liimalta täysin eri tyyppisiin tilanteisiin. Koska se on vaahtoa, se varmaan tekee vaikeaksi saada siistin ja minimaalisen sauman, joka voidaan hioa sileäksi. Luulen, että pikaliima on vahvempaa. Ehkä voit käyttää pikaliimaa murtumassa ja kiinnittää vahvike Pu700:lla, mutta se kuulostaa enimmäkseen hankalalta.H hogdalen sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi