Aion asentaa reunakiven ja yritän ymmärtää tätä maaleikatun betonin käyttöä kiinnitykseen/vakiinnuttamiseen.

Toimiiko se, jos käyttää suoraan tavallista hienobetonia kuivassa muodossa täysin ilman vettä? (eli sen sijaan, että sekoittaisi sementtiä ja hiekkaa)

Ja, kuinka kauan tämän pitäisi kovettua, jos se on "kuiva" tai maaleikattu?

Kiitollinen vastauksista.

Olen käyttänyt kuivaa karkeabetonia. Kiiloja reunakiven alle, jotta saan oikean korkeuden ja pystysuoruuden.. levitetty kuivaa betonia.. sitten suihkutettu vedellä ennen kuin täytän uudelleen. Onnistunut hyvin.

• Tykkään
Anonymiserad 405730 ja 1 muu
  • Laddar…
H hempularen sanoi:
Olen käyttänyt kuivaa karkeabetonia. Kiilat reunakiven alle saadaksesi oikean korkeuden ja pystysuoruuden.. kaadan kuivan betonin päälle.. sitten suihkutan vedellä ennen kuin täytän. Tullut hyvä.
Kiitos! Onko kastelu välttämätöntä vai luuletko, että se toimisi ilman kastelua?

N
Minä sanon toisin,
maankosteaa betonia täytyy sekoittaa sekoittimessa oikealla vesimäärällä,
vähintään 5 minuuttia ennen käyttöä. Ei voi vispilällä maankostealla.
Tässä kuumuudessa jälkikastelu on hyvä.

P
J Jonas1888 sanoi:
Kiitos! Onko kastelu välttämätöntä vai toimisiko ilman kastelua uskotko?
Se riippuu täysin ympäröivästä maasta ja sen kosteudesta..

• Tykkään
Jonas1888
  • Laddar…
N
H hempularen sanoi:
Olen käyttänyt kuivaa karkearouhebetonia. Kiilojen avulla reunakiven alle oikeaan korkeuteen ja pystysuoraan.. kaatanut päälle kuivaa betonia.. sitten suihkuttanut vedellä ennen kuin täytän. Onnistunut hyvin.
Toimii jossain määrin, mutta betoni ei saa samaa lujuutta. Ja se jauhe, joka ei saa vettä, ei täytä mitään tarkoitusta. En olisi tehnyt niin kotonani, mutta jokainen tekee omat valintansa.

• Tykkään
Jonas1888
  • Laddar…
Minulle kivet ovat olleet riittävän tiukasti kiinni toimiakseen reunakivenä kukkapenkkeihin. Istuvat kuin vuori. Jos reunan yli on tarkoitus ajaa, kannattaa ehkä optimoida kestävyys paremmin.

• Tykkään
Jonas1888
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.