1 673 lukukertaa ·
5 vastausta
2k lukukertaa
5 vastausta
Lumi sulaa talon perustuksen kohdalla
Hei,
Asun uudessa omakotitalossa Tukholman alueella. Nyt kun on satanut lunta, olen huomannut, että on kaksi paikkaa, joissa lumi sulaa talon perustan vieressä, vaikka ulkona on useita pakkasasteita.
Perusta on maanvarainen laatta
Onko tämä normaalia?
Ajattelen, että talosta vuotaa varmaan paljon lämpöä silloin.
Asun uudessa omakotitalossa Tukholman alueella. Nyt kun on satanut lunta, olen huomannut, että on kaksi paikkaa, joissa lumi sulaa talon perustan vieressä, vaikka ulkona on useita pakkasasteita.
Perusta on maanvarainen laatta
Onko tämä normaalia?
Ajattelen, että talosta vuotaa varmaan paljon lämpöä silloin.
Oletan, että sinulla on L-elementti talossasi, mikä tarkoittaa, että elementissä on vain 100 mm solumuovia ulos päin katsottuna niin se. Tämä johtuu siitä, että seinäpainon alasvienti vaatii betonin alapuolella kantavaltaan. Sähkökaapin kohdalla oletan, että tarkoitat julkisivumittarikaappia, jossa on sähkömittarisi, jolloin joskus tarvitsee poistaa hieman solumuovia L-elementistä saadakseen kaikki sähköputket, kuituputket jne. sisään. Mitä tapahtuu terassiovillasi, on vaikeampi arvioida...H Haggis1 sanoi:
Tarkalleen, lumi sulaa julkisivumittarikaapin kohdalla. Siellä kulkee 3 kpl 50 mm keltaista putkea sähkölle ja kuidulle.Rejäl sanoi:Oletan, että talossasi on L-elementit, mikä tarkoittaa, että elementissä on vain 100 mm solumuovia ulospäin. Tämä johtuu siitä, että kantava seinä tarvitsee betonin alla kantapalkissa.
Sähkökaapilla tarkoittanet julkisivumittarikaappia, jossa on sähkönmittauslaite, ja joskus siellä tarvitaan poistaa vähän solumuovia L-elementistä, jotta kaikki sähköputket ja kuituputket saadaan mahtumaan.
Mitä tapahtuu terassin ovien kohdalla, on vaikeampi arvata...
Kuvista näkemäni perusteella putket kulkevat eristeen sisäpuolella.
Mutta he ovat voineet tehdä isomman reiän pohjaan ehkä? Tästä ei tarvitse olla huolissaan..H Haggis1 sanoi:
Kun lunta on perustusta vasten, lumi sulaa pois selkeästi talon ympäri, ainakin minun talossani..
Klikkaa tästä vastataksesi