Se kestää varmasti, jos sinulla on tarpeeksi monta kiinnitystä. Silloin momenttivarret eivät ole niin pitkiä. Mutta se olisi näyttänyt tyylikkäämmältä.

J justusandersson sanoi:
Se pitää varmasti, jos sinulla on riittävästi kiinnityksiä. Silloin momenttivarret eivät ole niin pitkiä. Mutta se näyttäisi siistimmältä.
Ne tulevat olemaan piilossa, mutta tajuan että 10mm on liian heikko.

Olen nyt kotona ja kirjoitin aiemmin työpaikalta. Se ei ole 11 kiinnitystä kantavalle puulle, vaan 18 kpl. Voisiko 14mm riittää?

Kyllä, 18 kpl à 14 mm täytyy riittää hyvällä marginaalilla. Kun sanoin nätimpi, tarkoitin rakenteellisesta näkökulmasta, en visuaalisesti.

J justusandersson sanoi:
Kyllä, 18 kpl 14 mm riittää hyvällä marginaalilla. Tyylikkäämpi tarkoitti rakenteellisesti, ei pelkästään visuaalisesti.
Kyllä, se näyttää ”puhdistetummalta”, tiukemmalta ja ammattimaisemmin tehdyltä kuten kuvasit.. Että en ajatellut tätä heti alussa...!! Mutta yritän löytää hyvän laadun kierteitetyille tangoille huomenna! Jula:lla oli vain 4.8 tarjolla.

14mm ei taida löytyä

Viimeksi muokattu:
J justusandersson sanoi:
Sinun täytyy lähteä liikkeelle tarpeistasi ja sitten katsoa, kuinka monta tankoa ja minkä kokoisia ja laatuisia tarvitaan.
Asia, jota EN osaa, on tällaisten asioiden laskeminen.. Olen "iloisesti" amatööri tällä alueella, että peukalo keskellä kämmentä. Valitettavasti... Mutta 18 kiinnityspistettä kantavaijereille HGS 8,8 FZV M16:lla pitäisi riittää oikein hyvin...? Niitä kierretankoja minun pitäisi panostaa.

Isällä oli taipumus erilaisiin laskelmiin, mutta ei "pikkuveljellä" (siis minulla). Haluaisin mielelläni jonkinlaisen lujuuslaskelman tai kaavan, ym. jotta saisin sen "paperille".

Muuten, hajotin kantavaijerin kun yritin suurentaa reikiä 10 mm:stä 16 mm:iin, joten täytyy ostaa uusi. Toisaalta voin myös korjata kiinnityspisteiden määrän vähemmän moneksi.

M Mogg sanoi:
Mutta 18 kiinnityspistettä kantavan langan kanssa HGS 8,8 FZV M16 pitäisi riittää hyvin...?
Siitä olen vakuuttunut.

• Tykkään
Mogg
  • Laddar…
Voit laskea, että M16 8.8 kestää noin 7-8 tonnin leikkausvoiman ennen kuin se katkeaa.

Mitä tulee kierteitetyn tangon kiinnitykseen seinään, en osaa suoralta kädeltä sanoa, kuinka paljon kuormaa se kestää. Mutta voit luultavasti olettaa, että 18 kpl M16 kestää.

Viimeksi muokattu:
Se oli HGS 8.8 M16 FZV. Ostin ne tänään mukana tulevien muttereiden ja sopivien nelikulmaisien prikkojen kanssa.

• Tykkään
tobbbias
  • Laddar…
R
Minulla on 15 m pitkä terassi, joka on kiinnitetty 10 kappaleella 16 mm kierteitettyä tankoa 5 cm ulos talosta, kantopuu 45X145, läpäisten sokkelin muttereilla ja prikoilla kaikkialla, eikä se liiku. Minulla on väli, koska en halua likaa, joka ei koskaan kuivu laudoitusta, sokkelia, perusmuuria vasten, se aiheuttaa tulevaisuudessa ongelmia lahoavien osien kanssa, jos se on kiinni.

E
M Mogg sanoi:
Det blev HGS 8.8 M16 FZV. Handlade dem idag med tillhörande muttrar och lämpliga fyrkantsbrickor.
On varmasti hyvä. Muista vain, että jos katkaisee vfz kierretangon, niin ruostesuojaus puuttuu leikatusta kohdasta ja se alkaa ruostua ajan myötä.

E erkka sanoi:
Varmasti tulee hyvä. Muista vain, että kun leikkaa vfz kierteisen tangon, ruostesuojaus poistuu leikkauskohdasta ja se alkaa ruostua ajan myötä
Voiko kierteiset tangot suojata jollain tavalla leikkauskohdassa? Kastella päät tervassa?

richardtenggren
On olemassa kylmägalvanointispray, mutta ehkä fiksuinta olisi, että leikattu pää on reiässä?

R
Plombiväri, lyijyplombiväri, voidaan maalata tavallisella pellavaöljymaalilla, öljymaalilla, paksu suojaa noin 15 vuotta

Lakat maali käy varmaan myös ruostesuojaksi luulen!? Sitä sinulla saattaa olla vähän kotona...

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.