9 157 lukukertaa ·
29 vastausta
9k lukukertaa
29 vastausta
Lujuusluokat kierretangoille?
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Se kestää varmasti, jos sinulla on tarpeeksi monta kiinnitystä. Silloin momenttivarret eivät ole niin pitkiä. Mutta se olisi näyttänyt tyylikkäämmältä.
Ne tulevat olemaan piilossa, mutta tajuan että 10mm on liian heikko.J justusandersson sanoi:
Olen nyt kotona ja kirjoitin aiemmin työpaikalta. Se ei ole 11 kiinnitystä kantavalle puulle, vaan 18 kpl. Voisiko 14mm riittää?
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Kyllä, 18 kpl à 14 mm täytyy riittää hyvällä marginaalilla. Kun sanoin nätimpi, tarkoitin rakenteellisesta näkökulmasta, en visuaalisesti.
Kyllä, se näyttää ”puhdistetummalta”, tiukemmalta ja ammattimaisemmin tehdyltä kuten kuvasit.. Että en ajatellut tätä heti alussa...!! Mutta yritän löytää hyvän laadun kierteitetyille tangoille huomenna! Jula:lla oli vain 4.8 tarjolla.J justusandersson sanoi:
14mm ei taida löytyä
Viimeksi muokattu:
Asia, jota EN osaa, on tällaisten asioiden laskeminen.. Olen "iloisesti" amatööri tällä alueella, että peukalo keskellä kämmentä. Valitettavasti... Mutta 18 kiinnityspistettä kantavaijereille HGS 8,8 FZV M16:lla pitäisi riittää oikein hyvin...? Niitä kierretankoja minun pitäisi panostaa.J justusandersson sanoi:
Isällä oli taipumus erilaisiin laskelmiin, mutta ei "pikkuveljellä" (siis minulla). Haluaisin mielelläni jonkinlaisen lujuuslaskelman tai kaavan, ym. jotta saisin sen "paperille".
Muuten, hajotin kantavaijerin kun yritin suurentaa reikiä 10 mm:stä 16 mm:iin, joten täytyy ostaa uusi. Toisaalta voin myös korjata kiinnityspisteiden määrän vähemmän moneksi.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Voit laskea, että M16 8.8 kestää noin 7-8 tonnin leikkausvoiman ennen kuin se katkeaa.
Mitä tulee kierteitetyn tangon kiinnitykseen seinään, en osaa suoralta kädeltä sanoa, kuinka paljon kuormaa se kestää. Mutta voit luultavasti olettaa, että 18 kpl M16 kestää.
Mitä tulee kierteitetyn tangon kiinnitykseen seinään, en osaa suoralta kädeltä sanoa, kuinka paljon kuormaa se kestää. Mutta voit luultavasti olettaa, että 18 kpl M16 kestää.
Viimeksi muokattu:
Minulla on 15 m pitkä terassi, joka on kiinnitetty 10 kappaleella 16 mm kierteitettyä tankoa 5 cm ulos talosta, kantopuu 45X145, läpäisten sokkelin muttereilla ja prikoilla kaikkialla, eikä se liiku. Minulla on väli, koska en halua likaa, joka ei koskaan kuivu laudoitusta, sokkelia, perusmuuria vasten, se aiheuttaa tulevaisuudessa ongelmia lahoavien osien kanssa, jos se on kiinni.
On olemassa erilaisia tuotteita, esim:M Mogg sanoi:
https://www.biltema.se/bilvard/bilu...ukter/zinkkallgalvanisering---farg-2000023760
Klikkaa tästä vastataksesi