Olen innokas remontoimaan kotimme portaat, meillä on vanha mänty? portaikko, jossa on kiinteät profiloidut porrasnokat, jotka haluan säilyttää, joten kaikki markkinoilla olevat paketit eivät oikeastaan toimi, koska porrasnokka on osa askelmaa.
Näiden nousutukkien ostaminen ja sitten porrasnokan sahaaminen pois tuntuu turhalta ja tuhlailulta.
Etsimäni (ajattelen) on suhteellisen ohut massiivitamminen levy <10 mm, jolla on sopivat mitat, jotta voisin sitten sahata paloja käytettäväksi askelmina.
Materiaalit, joita olen tarkastellut, ovat joko aivan liian paksuja, hyllylevyt, työtasot jne.
Listat ja vastaavat, joilla on oikea paksuus, ovat kaukana tarvitsemastani leveydestä.
Olen harkinnut tammen parketin käyttöä, mutta sahatun pinnan saaminen nätiksi vaikuttaa vaikealta, sen voi tietysti peittää jollain messinkilistalla, mutta mieluummin haluaisin jotain massiivista materiaalia läpi asti.
Tietääkö joku, mistä kyseistä materiaalia voisi löytää, ja onko käytännössä mahdollista tehdä tammilevyä (sormijatkettu) nykyisessä koossa niin ohueksi kuin 10 mm vai tuleeko siitä liian hauras?
Tai onko olemassa joku toinen tyylikäs ratkaisu, jonka olen voinut ohittaa!?
Portaiden askelmat ovat yleensä valmistettu sormijatketusta tammesta, usein suhteellisen ohuesta. En tiedä, voiko ostaa niin ohutta sormijatkettua tammea kuitenkaan.
Se mitä en ymmärrä, on miten ajattelit saada hyväksyttävän lopputuloksen, jos tuo askelreuna jää paikoilleen. Siihenhän tulee reuna päälle?