Aion rakentaa konehallin 8,4 x 14x4 m seinäkorkeudella 3,3 m. Aluksi eristämätön, mutta mahdollisuus eristää myöhemmin. Levy on jo valettu ja pian aloitan palikoiden naulaamisen.
Suunnitelmana on 45x145 runkotolpat seinissä ja rakentaa palikat runkotolpilla, GU:lla, naulauslaudoilla ja paneeleilla maassa ja sitten pystyttää ne.
Minulla on muutamia kysymyksiä koskien pituusleikkauksia, joihin ehkä joku voi antaa vinkkejä?
Etupuolella on kolme porttia 2,5 ja 3 m. Ajatuksena on laittaa n. 10 m pitkä liimapuupalkki 270x90 kaikkien kolmen yläpuolelle pitämään talo koossa. Sivujen palikoissa, joissa liimapuupalkki lepää, ajattelin naulata 2 kpl 45x145 sisäänpäin lovettuna liimapuupalkin tukilevikkeeksi, osaksi palikoita. Liimapuupalkin ajattelen asentaa jälkikäteen, kun sivupalikat on pystytetty. Tämän jälkeen asennetaan kaksi pientä tukipalikkaa porttien väliin. Ajattelenko oikein? Eli näin, sininen on liimapuupalkki.
Päätypiikit ajattelin ratkaista rakentamalla suorat seinäblokit ja päällystämällä kaksi ulompaa kattotuolia paneelilla ennen niiden nostamista ylös. Kattotuolin alle pisaralista saumaan. Sen pitäisi toimia, eikö vain?
Yhteensä tulee yhdeksän palikkaa alla olevan mukaan, vaikuttaako järkevältä?