Y
Rakennan seinän makuuhuoneiden väliin. Toisessa makuuhuoneessa on tavallinen 80 vaatekaappi, mutta toisen on tarkoitus saada liukuovet.

Nyt säädettävät ovat näkyvissä sisäpuolella, mietin laittaa saneerauskipsiä saadakseni sileän seinän vaatekaapin sisälle. - ongelmana on, ettei ole paljoa syvyyttä jäljellä uhrattavaksi. 46 cm on etu- ja takakehikoiden välillä.

Millaisia liukuovia minun pitäisi etsiä, jotta ne eivät olisi liian kalliita, kömpelöitä tai epätiivitä?

dsc00003ao.jpg

Näette lastulevyn vasemmalla, mutta sen päälle tulee 13 mm kipsilevy...

Y
Ei kukaan, joka olisi puuhannut liukuovikiskojen kanssa ja saanut aikaiseksi jotain kivaa?

Milkshaken
ota vanha sisäovi, sitten löytyy kisko plus pyörät ja tavaraa ostettavaksi esim. Beijerbygg.... Silmukat kahvoiksi ja koko paketti...
Katson, jos löydän jonkun kuvan siitä, mitä minä ja työtoveri loimme pari vuotta sitten, se oli remonttityö jossa olimme..

Odota......:)

Älä pelkää näkemääsi paksuutta. Se oli vanha lankkuulkoseinä, johon meidän piti rakentaa lisää... :)
Täydellisen mahtavalta se näytti, kun se tuli valmiiksi...

Milkshaken
Katson, jos löydän vielä parempia kuvia... Mutta kovalevy on iso eikä täysin sataa % lajiteltu kategorioihin.. :)

Onko kyseessä liukuovet sisäovena vai liukuovet vaatekaappiin, joita Yrrol haluaisi? :)

Olen kuitenkin kiinnostunut liukuovista sisäovena, joten jos löydät lisää kuvia, olen kiitollinen!

Y
siitä tulee vaatekaappi, eikä minulla ole ylimääräisiä ovia. silloin olen avoimempi ostamaan irtokiskoja ja käyttämään omaa materiaaliani itse levyjen/ovien tekemiseen.

Milkshaken
"Olen kuitenkin kiinnostunut liukuovista sisäovena, joten jos löydät lisää kuvia, olen kiitollinen!"

Ei, valitettavasti minulla ei ollut enempää kuvia.
Mutta voit käyttää periaatteessa minkälaista sisäovea tahansa, kunhan siinä on hyvä puurunko ympärillä...
Me päätimme käyttää vanhaa peiliovea, ja jouduimme sahaamaan sitä sekä ylhäältä että alhaalta (saman verran) jotta se sopisi, kuten kirjoitin, on olemassa kisko-sarjoja ostettavana. Kiskon kiinnitimme yläkarmiin ja pyörät kiinnitimme oven puurunkoon yläreunaan... Sitten täytyy säätää niin että se kulkee sulavasti.

Seinä johon rakennetaan sisään ei tarvitse olla enempää kuin oven paksuus +10 mm ilmaa / Kummallekin puolelle ja sitten materiaali jolla rakennat seinät... Valitsimme mielestäni teräsprofiilit...
Kun kaikki on säädetty ja valmista niin laitat listat pakkauksen etupuolelle, niin että siinä on noin 10 mm ilmaa / Kummallekin puolelle myös. Sitten ei pidä unohtaa pientä ohjauskiskoa joka kiinnitetään lattiaan, joka pitää oven alareunalta kiinni paikallaan...
Päätimme tukkia vanhan arkunlukon reiän oven päädyssä, ja myös tukkia kahva- ja avainreiät... Sitten jyrsimmekin uudet urat paikan silmukalle ja "vetokahvoille"

Todella vankka ja hyvä siitä tuli...

Y
murmeli, kuinka paljon vaikeampaa oikeiden tavaroiden löytäminen olikaan kuin luuli..

Osta kisko, jossa on pyörät alhaalla ja ohjauspyörät ylhäällä. Tyyppi Habo k-50.

Ovet valmistat mdf:stä...

Milkshaken
Yrrol: se mitä mainitsen, on ostettavissa/tilattavissa esim. Beijerbygg:stä..... En muista, käytimmekö Habo tai Swedoor....

Mielestäni on helpompaa, jos vaatekaapin ovilla on pyörät alapuolella. Tuleeko lattiaan näkyviin kisko, kun ovet ovat auki. En pidä siitä, että johdan ohjainurat oviin, jotka ovat alle 4 cm paksuja.

Sisäoveen käytän sellaista kiskotyyppiä, jossa ovi roikkuu kiskossa ja ohjataan alhaalla olevalla tappilla.

Milkshaken: Tyylikäs sisäänrakennettu ovi :-)

Y
Vaikka Habo-malleja on erilaisia.. ja minun pitäisi miettiä, mikä niistä on huomaamattomin.
-oletan, että ratkaisu on tiiviimpi, jos alla on kisko ja pyörät?

miten minun pitäisi matemaattisesti ajatella..

Aukko on noin 213 cm leveä...
Liukuovivaruste K-50-1,5 mKahdelle ovelle
Liukuovivaruste K-50-2 mKolmelle ovelle
Liukuovivaruste K-50-2,5 mNeljälle ovelle
Haluan, että ulkonäkö on huomaamaton, helppo avata ja käsitellä... onko merkitystä minkä valitsen..
"Suositeltu oven leveys, välillä 63-120 cm"

haluaako monta vai vähän ovea? 2 ovea olisi luultavasti helpoin, mutta onko se hienointa? 3 voi olla jotenkin loogisempaa?

jne.. ymmärrätte kyllä millaisissa päätöksenteon vaikeuksissa olen.. hehe

Paikallisessa kaupassani on "k-50 2m 1751kr" ennen alennustani. Mietin, mitä ne maksavat muuten.

Jos kyseessä on kisko, jossa on 2 rataa, 2 ovea on suositeltava, sillä saat melkein 50 % auki.
Kolmella ovella saat melkein 1/3 auki.

Meillä on makuuhuoneessamme, joka on 3 m leveä, vain kaksi ovea. Avaan oman puoleni, kun tarvitsen vaatteita.

Milkshaken
Tiger79 sanoi:
Yhteen sisäoveen käytin sen tyyppistä kiskoa, jossa ovi roikkuu kiskossa ja ohjautuu alhaalta kiinnikkeellä.

Milkshaken: Tyylikäs sisäänrakennettu ovi :-)
Näin me teimme kyllä... Toimi erinomaisesti... Ymmärrän, jos et halua jyrsiä alhaalta kotitekoisessa rakenteessa, mutta olemassa olevassa ovessa on usein hyvä kehys HYVÄSTÄ puusta... vain jyrsiä menemään...

Tiedän, että Sweedorilla on myös valmiita liukuovia, asensin muutaman niistä toiseen rakennukseen... Silloin sain inspiraation siihen vanhaan oveen, jonka olen näyttänyt aiemmin... Se on helpompaa kuin luulisi, kunhan ajattelee liukuovea... Älä unohda tehdä pysäytintä takareunaan, pysäytin, joka ei pidä ääntä tai käännä ovea vauhdikkaasti takaisin... :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.