Hei!

Kuten tavallista, kaikki "helpot" remontit lipsahtavat käsistä. :)

Ajattelimme laittaa pari ikkunallista ovea terassillemme sinisen teipin mukaisesti, jonka leveys on yhteensä 160 cm.

Talo on kaksikerroksinen ja rakennettu vuonna 1934. Näyttää siltä, että kolme pystypuuta on katkaistava, ja seinä on talon pitkällä sivulla/alakerrassa.

Miten minun pitäisi edetä avauksen tekemisessä ja sen yläpuolella vahvistamisessa?

Puupaneeliseinässä on sinisellä teipillä merkitty aukko ovia varten. Vasemmalla on ovi ja ikkuna, ja etualalla näkyy patteri.

Terassin seinä, jossa on ikkuna ja ovi; sohvaryhmä pehmusteilla ja pöytä edessä; hylly koriste-esineineen ja seinävalaisin.

Keltainen, kaksikerroksinen talo aurinkoisena talvipäivänä. Edustalla terassi ja osittain sulanut lumi pihalla.

Viimeksi muokattu:
Ensimmäinen vinkki on soittaa suunnittelijalle ja laskea oikea koko liimapuupalkille tai teräspalkille.

Jos kysyt minulta, uskon ehdottomasti, että 66 x 315 liimapuupalkki riittää kevennyksenä. En ole suunnittelija enkä ole laskenut sitä, joten jos teet kuten sanon ja talo sortuu, se ei ole minun vikani :).

pelpet sanoi:
Ensimmäinen vihje on soittaa rakennesuunnittelijalle ja laskea oikea koko liimapuupalkille tai teräspalkille.

Jos kysyt minulta, uskon ehdottomasti, että riittää 66 x 315 liimapuupalkki jakamiseen. En ole rakennesuunnittelija enkä ole laskenut sitä, joten jos teet kuten sanon ja talo romahtaa, se ei ole minun vikani :).
66x315 Kuulostaa uskomattoman voimakkaalta 160 cm:lle.(?)

Jonkun on täytynyt tehdä jotain vastaavaa mielestäni? :)

Edit: Pelpet sinä näytät olevan täysin oikeassa, löysin joitakin pdf:iä ja laskentaohjelmia ja laskelmien mukaan sen pitäisi olla 66x315 tai 90x225.
Luulen, että siitä tulee jälkimmäinen.
Entä jos ei yksinkertaisesti voi käyttää 2 kiinnitettyä ja ruuvattua 45x225?

Viimeksi muokattu:
Jos saat kvistfritt tai med små kvistar, så funkar det med 2 st 45x225.
Liima ei ole välttämätöntä.

Protte

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.