Hei kaikille!

Olen asentamassa kansanmusiikkifodereita ja listoja ja mietin, mikä olisi paras kiinnitysmenetelmä.

Foderit ovat 21x95 (allmoge), joten niihin käytetään sitten varmaan valkoisilla dyckert-nauloilla kiinnittämistä?

Jalkalistat ovat 21x120 ja joissakin huoneissa jotkin seinät ovat tiiltä ja jotkin kipsiä, joissa on kehikko takana. Pohdintani on, pitäisikö minun naulata lista kipsi/kehikko-seinään ja käyttää spikpluggeja tiiliseinään?
Vai pitäisikö minun ruuvata lista kipsi/kehikko-seinään ja käyttää spikpluggeja tiilessä?

Ajatukseni on, että ruuvaan kipsi/kehikko-seinään ja sitten poraan ja pluggaan tiiliseinään ja käytän sitten samaa ruuvia, jota käytän kipsiseinässä? Näin välttäisin käyttämästä kahta erilaista tyyppiä ruuveja/nauloja samassa huoneessa? Mutta se onkin sitten vähän enemmän työtä kyllä...

Oletan, että kyse on puhtaasti esteettisestä kysymyksestä, kestävyyttä on riittävästi riippumatta siitä, miten teen?

Vai ovatko olemassa muita vaihtoehtoja? Kaikki on käsittelemätöntä ja pohjamaalaan ja maalaan ennen asennusta, sitten parantelen maalia asennuksen jälkeen.

/ M

Sen voi myös liimata.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.