Hei, toivottavasti olen tullut suunnilleen oikeaan foorumiin.
Onko kenelläkään tietoa, miten voisin korjata tämän tyylikkäimmällä (ja helpoimmalla) tavalla, lista ei ole seinän vieressä kun olemme naulanneet sen kiinni.
Pakkaus? Valkoinen silikoni? Puu? Kaikki ratkaisut otetaan vastaan paitsi koko ovenkarmin uusiminen.
Hei, toivottavasti olen osunut suunnilleen oikeaan foorumiin.
Tietääkö joku, miten voin korjata tämän tyylikkäimmällä (ja helpoimmalla) tavalla, lista ei ole seinän vieressä kun olemme naulanneet sen.
Kitti? Valkoinen silikoni? Puu? Kaikki ratkaisut otetaan vastaan paitsi koko ovenkarmin uusiminen.
Aion tietysti maalata karmin ja listan lähitulevaisuudessa.
Miten se on naulattu, näyttää siltä kuin se olisi hieman vinossa. Jos sitä ei voi korjata, olisin laittanut listan, joka naulataan kiinni verhouslaudan läpi ja sitten peittänyt loput lateksitiivisteellä.
Vain yksi kysymys, kun asetat listan lattialle, onko se silloin täysin suora? Melko usein listat vääntyvät maalauksen aikana.
Kokeile naulata lähemmäksi karmin, mutta silti listan ulkoreunaan.
Todennäköisesti ei ole puuta, johon naula saisi kiinnitystä siellä, missä olet naulannut.
Jos se vain saa kiinnitystä puuhun, voit taivuttaa listan sisäänpäin, mutta sillä kustannuksella, että jernkngen avautuu, joten sinun on silti pakko ottaa esiin tasoite/lateksikitti.
Älä missään tapauksessa käytä silikonia, koska se ei ole ylinmaalattavissa.
Hur är den spikad ser lite ut som din sitter lite snett. Hade de inte gått och fixa så hade jag bottnat med en list som spikas fast genom fodret och sen täckt de sista med latexfog.
Bara en fråga när du lägger, listen på ett golv är den då helt rak? Ganska ofta slår sig lister vi målning.
Ttopmount sanoi:
Hur är den spikad ser lite ut som din sitter lite snett. Hade de inte gått och fixa så hade jag bottnat med en list som spikas fast genom fodret och sen täckt de sista med latexfog.
Bara en fråga när du lägger, listen på ett golv är den då helt rak? Ganska ofta slår sig lister vi målning.
ska vara rak, däremot sitter spiken ganska långt in mot öppningen, då det är betong längre ut.
Denna list satt uppe innan och var lite samma sak då, därav min gissning att det är väggen som är ojämn (gammalt hus) det är samma sak på andra sidan väggen på samma sida också
Kokeile naulata lähemmäs karmia mutta kuitenkin listan ulkoreunassa. Todennäköisesti naula ei kiinnity puuhun siellä, missä olet naulannut. Kunhan se saa kiinni puuhun, voit taivuttaa listaa sisäänpäin, mutta sen seurauksena jernkngen aukeaa, joten joudut lopulta ottamaan esille tasoite/ lateksitiivisteen. Käytä ehdottomasti jotain muuta kuin silikonia, koska sitä ei voi maalata päälle.
Kiitos vastauksesta. En kuitenkaan voi naulata ulkoreunaan, koska siellä on betonia. Todennäköisesti tämä johtuu ovikarmien ja seinärakenteen rakenteesta.
Jos ei riitä pelkästään naulata sen ulkoreunaan, niin ainoa ratkaisu on varmaan poistaa se uudelleen ja höylätä reuna alas niin, että se ei lepää listan keskellä vaan molemmissa reunoissa.
Olen käyttänyt naulatapin (klammerille) kun liimasin listoja, saadakseni vähän painetta. Mikä toimi hienosti, vaikka se oli vähän hankalaa, kun piti osua oikeaan kohtaan. Toisella kertaa käytin pieniä naulatappeja, jotka on tarkoitettu listoille, ja upotin sekä pakkeloin ne, mikä toimi erittäin hyvin.
Vaihtoehto, jos et halua käyttää träplugg, on laittaa sättlim listaan ennen naulaamista. Paina listaa hetken aikaa tukemalla esim. tukipuut/gammal regel/verhotanko, tai mitä ikinä sinulla onkaan. Sitten käytät latexsauma reunaan.
Näyttää siltä, että karmin ja seinän taso ei ole kohdillaan, vaan se on hieman seinän sisäpuolella. Parempi, että karmi on hieman seinän ulkopuolella. Voidaan järjestää "rakentamalla" karmi ulos smyglista, esimerkiksi 8x21 mm, karmin ja peitelaudan väliin niin, että peitelista ei "istu" seinän reunalla. Täydennä mielellään liimalla seinän ja peitelaudan välillä, kun kiinnität peitelaudan nauloilla/pienillä nauloilla smyglistan läpi karmiin. https://www.byggmax.se/smyglist-p08668015
Olen remontoidut eteiseni rappatuilla seinillä kevytbetonista, jossa ovikarmit oli asennettu ennen rappausta. Jotta kokonaisuus saatiin toimimaan, jouduin jyrsimään lisää listan taakse ja käyttämään yhdistettyä liimaa ja nauloja sekä pitämään painetta liiman kuivumisen aikana.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.