hahalj
Tulossa rakentamaan yksinkertaisen rampin painekyllästetystä puusta varastooni, siitä tulee noin 1 m leveä, korkeusero noin 35-40 cm yli 2 metriä. Tämä jotta ruohonleikkuri, polkupyörät, kottikärry jne. saadaan helposti ulos ja sisään. Onko kenelläkään vinkkejä, kuinka tehdä tästä liukumaton?

Olen nähnyt ratkaisuja, joissa terassi on päällystetty galvanoidulla metalliverkolla, jossa on noin 20-25 mm silmät, miten saada se istumaan tiukasti lautoihin? Niitataanko jokaisen silmän kohdalla? Kuinka hyvin tällainen ratkaisu kestää?

Jotain muita ideoita?

Kyllä, sträckmetall on sinun ratkaisusi. Yleensä kiinnitetään ruuvilla ja prikalla.

hahalj
Ok, kuinka tiukasti täytyy ruuvata? Koko pinnalle vai riittääkö verkon reunoja pitkin?

D09
Toinen idea liukuesteeksi on naulata kattohuopaa.

hahalj
Se on tietysti mielenkiintoinen idea. Mitä voisi ajatella sen eliniästä? Ei ole varsinaisesti tehty säännölliseen kulutukseen saappailla ja kengillä.

D09
Se kestää yllättävän hyvin. On "väliaikaisella" terassin porrasosalla sisäänkäynnillä ja se on ollut siinä vuoden ellei enemmänkin.

Helppo vaihtaa ja aina löytyy joku, joka haluaa päästä ylimääräisestä rullasta eroon ;)

Tanssilavan (avoin/ulkoilma) liukkaat portaat täällä alueella verhoilimme myös. Ei ole lapsia kaatunut takapuolelleen siitä lähtien ;)

hahalj
Ok, ehkä voisin kokeilla tätä ensin. Voihan sen vaihtaa myöhemmin, jos tuntuu, että se ei toimi.

• Tykkään
Lindroth88 ja 1 muu
  • Laddar…
hahalj
Ok, kiitos vinkistä. Näyttää tavalliselta hiekkapaperilta.
Mutta taidan ensin kokeilla kattohuopaa, minulle jää varmaan muutama neliömetri yli sen jälkeen, kun olen laittanut katon vajaan.

Olen kokeillut Biltemasta saatavilla olevaa liukuesteteippiä, vaatii perusteellista esityötä hiekkapaperilla ja kuivalla puulla. Mutta kattopahvi on halpaa ja helppo vaihtaa, aion itse kokeilla kun kaikki liukuesteteippi on irronnut...

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.