Olen googlannut, etsinyt ja miettinyt, enkä löydä hyvää ratkaisua veden poisjohtamiseen tai vaihtoehtoisesti "saumaamiseen", jotta vesi ei valuisi suunnitellun seinän läpi.

Miten rakentaisitte terassihuoneen, jossa kulma on kallion päällä kuvan mukaisesti?

Ajattelen, että siihen voisi tulla ikkunat ja "laudat" ikkunoiden alle - mutta miten rakennan ottaen huomioon veden, joka valuu alas kalliota pitkin?!
 
  • Puutolpan vieressä kallioisella pihalla näkyy grillialue, puita ja nurmikkoa keväisessä ympäristössä.
Seuraa ura kivisahalla edessä?

Ystävällisin terveisin, fremax
 
  • Tykkään
fribygg ja 2 muuta
  • Laddar…
Se meni näin, että sain vastauksen, mutta nyt aion rakentaa pergolan.

Kallion kolo on hyvä, mutta miten rakennan sen niin, että vesi virtaa siihen?

Onko sinulla ideoita, pitäisikö minun porata harjaterästä, leca, täyttää alta laajenevilla aineksilla?
Tai harjateräs, rakentaa kehikko, valaa sementillä/betonilla vedeneristyksellä ja mahdollisesti täyttää raot laajenevalla aineksella?

tai jokin muu tapa? Toivon korkeampaa tietämystä.
 
A AnBjaBoo sanoi:
Se vastaus meni vähän huonosti, mutta nyt aion ehdottomasti rakentaa kesähuoneeni..

Olkahihna on huipulla, mutta miten rakennan sen niin, että vesi virtaa oikein..

Onko ideoita pitäisikö minun porata armeringsjärn, leca, täyttää alapuoli expanderingsgrunks?
Tai armeringsjärn, rakentaa kehys, valaa sementillä/betong vedenpitävä jox ja tarvittaessa täyttää raot expanderingsjox?

Vai jotain muuta tapaa? Elän toivossa, että löytyy korkeampaa tietoa
Ulkopuolelta saa spoorata kalliota niin, että voit ohjata veden pois, porata ja kiinnittää, muotoilla, valaa grovbetongilla. Et tarvitse mitään "jox" ja jos kallio on näkyvissä lämpimättömässä kesähuoneessa, sinun ei tarvitse räjäyttää.
 
F fribygg sanoi:
Jälitä ulkopuolelta niin voit ohjata veden pois, poraa ja kiilaa, muotoile, valaa karkeabetonilla. Et tarvitse mitään "jox" ja jos haluat kallion näkyvän lämmittämättömän ulkotilan sisällä, sinun ei tarvitse räjäyttää.
Kiitos! Ja silloin ajattelet että piirrän muotin filmivanerille, sahaan sen, tiivistän ja valan (kiilauksen jälkeen)? Yritin löytää vinkkejä siitä, miten piirtää (olen nähnyt vertailun epätasaiselle seinälle palikan ja kynän kanssa, mutta tämä onhan rosoista ja kaltevaa kalliota..)
 
  • Tykkään
Larnis1
  • Laddar…
A AnBjaBoo sanoi:
Kiitos! Ja sitten ajattelet, että piirrän muodon muotolevylle, sahaan, tiivistän ja valan (ottamatta huomioon nastoja)? Yritin löytää vinkkejä, kuinka piirtää (olen nähnyt vertailun epätasaiseen seinään klossilla ja kynällä, mutta tämähän on epätasaista ja kaltevaa kalliota..)
Muotolevy vaikuttaa tarpeettoman vaikealta ja kalliilta tuolle pienelle kallionkielekkeelle, jos sinulla ei ole lautoja, voit hyvin käyttää 20mm raakalautaa muotiksi.
 
  • Tykkään
AnBjaBoo
  • Laddar…
FYI - näin ratkaisin tämän vaivanneen ongelman: rakensin ”porrasvaiheilla” varustetun kehyksen, koska en halunnut niin korkeaa muuria ja ainoa tarkoitus on ohjata vesi pois. Toimiiko se? Toivottavasti!
 
  • Rakennettu betoninen "porrasmainen" runko, joka johtaa vettä pois alhaalta, puurakenteita ja työkaluja taustalla.
  • Tykkään
Norrtull ja 1 muu
  • Laddar…
Ja näin se tihkuu sisään sateella. Saa olla ok, mikään ei vahingoitu (rako puussa) - mutta - olemme tiivistäneet polyuretaanivaahdolla, onko olemassa jotain superpolyuretaanivaahtoa tai muuta mitä voimme kokeilla?
 
  • Seinä, jossa on vaalea puuverhoilu ja halkeama, josta vettä voi päästä sisään. Puinen lattia ja kalliopinta alhaalla.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.