1 406 lukukertaa ·
12 vastausta
1k lukukertaa
12 vastausta
Lisäeristys, materiaalivalinta?
Hei!
Olen aloittamassa kivitaloni lisäeristystä ja sen jälkeen asentamassa puuverhousta (ellei jesus tule alas ja anna minulle hyvää hintaa rappauksesta).
Ennen kuin kritisoitte minua täysin, rappauksen hinta on noin 260 000 kr (175 neliömetriä) rot-vähennyksen jälkeen juuri nyt, muurarit ovat yksinkertaisesti liian kiireisiä ja voivat siksi nostaa hintoja. Vastaavan puuverhouksen ja eristyksen hinta olisi noin 80 000 kr.
Olen tutkinut eristämistä, styroksi vaikuttaa paljon halvemmalta kuin esimerkiksi kivivilla. Hyödyt ja haitat?
Jos valitsen styroksin, voinko sitten asentaa naularimat suoraan styroksin päälle kevytsoraharkkoruuveilla suoraan läpi, vai vaatiiko se hylsyjä ja muuta sellaista, joita kivivilla vaatii?
Riippumatta eristyksestä, miten toimitaan räystäällä, meneekö eristys vasten vai pitäisikö jättää ilmarako, ajattelen kondensaatiota katon alapuolella.
Ystävällisin terveisin, Kim
Olen aloittamassa kivitaloni lisäeristystä ja sen jälkeen asentamassa puuverhousta (ellei jesus tule alas ja anna minulle hyvää hintaa rappauksesta).
Ennen kuin kritisoitte minua täysin, rappauksen hinta on noin 260 000 kr (175 neliömetriä) rot-vähennyksen jälkeen juuri nyt, muurarit ovat yksinkertaisesti liian kiireisiä ja voivat siksi nostaa hintoja. Vastaavan puuverhouksen ja eristyksen hinta olisi noin 80 000 kr.
Olen tutkinut eristämistä, styroksi vaikuttaa paljon halvemmalta kuin esimerkiksi kivivilla. Hyödyt ja haitat?
Jos valitsen styroksin, voinko sitten asentaa naularimat suoraan styroksin päälle kevytsoraharkkoruuveilla suoraan läpi, vai vaatiiko se hylsyjä ja muuta sellaista, joita kivivilla vaatii?
Riippumatta eristyksestä, miten toimitaan räystäällä, meneekö eristys vasten vai pitäisikö jättää ilmarako, ajattelen kondensaatiota katon alapuolella.
Ystävällisin terveisin, Kim
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
On vaikea antaa järkeviä neuvoja tietämättä, miltä seinä näyttää tänään. Samoin kattorakenne.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
On monia näkökohtia. Solumuovi toimii parhaiten, kun ei ole tarpeen käyttää naulalistoja, muuten syntyy helposti rakoja. Kevytbetoniseinä tarvitsee lisäksi eristemateriaalin, jonka tilavuuspaino on korkeampi kuin mitä styroksi tarjoaa, jotta saadaan parempi lämmönvarauskyky. Suosittelisin rakenteena kivivillaa niin suurella tilavuuspainolla kuin mahdollista. Jos ulkokatossa on tuuletusrako, sitä ei saa peittää, joten et voi mennä aivan ylös asti.
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
En ymmärrä ihan, mitä Justus kirjoittaa!J justusandersson sanoi:
Itse olen lisäeristänyt ja laittanut uuden puuverhouksen vanhaan taloon, se oli vuonna 1983.
80 mm solumuovia Sundolittilta, joka oli pontattu ja voitiin asentaa koko seinäpintojen yli. Saumat tulivat siis täysin tiiviiksi.
Saumojen yli laitoimme naulalistat, tavallinen 22x95 paneeli, joka naulattiin kiinni takana olevaan seinään 6"-nauloilla vanhaan puuseinään.
Talosta tuli vedoton ja sähkönkulutus väheni 50 %.
Ja, kuten kysymys oli, mitään holkkeja ei käytetty.
Jos alkaa palaa sisällä ja tuli leviää seinän läpi tai ikkunoiden kautta, on suurempi ongelma kuin solumuovi eristeenä.
Minä itse käytän solumuovia eristykseen betonitalossani, mutta asennan reglar väliin, jotta ei laajenneta enempää kuin aiempi metallipaneelijulkisivu.
Minä itse käytän solumuovia eristykseen betonitalossani, mutta asennan reglar väliin, jotta ei laajenneta enempää kuin aiempi metallipaneelijulkisivu.
Sääntörakenteita ei todellakaan haluta, eikä niitä tarvita kivivillalevyjen kanssa myöskään. Ei haluta turhia kylmäsiltoja. Sen sijaan pari tukipalkkia voi hyvin kyllä olla. Jos esimerkiksi haluaa laajentaa katon terassin ylle.
Sitten oli kysymys siitä, onko huonoa mennä kattoa vasten, tyyliin kondenssi ja sellainen. On vain päätyventilaatio, joten ei tarvitse ottaa huomioon mitään tuuletusta räystäissä.
Sitten oli kysymys siitä, onko huonoa mennä kattoa vasten, tyyliin kondenssi ja sellainen. On vain päätyventilaatio, joten ei tarvitse ottaa huomioon mitään tuuletusta räystäissä.
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Kyllä, unohdin sen!X xdigger sanoi:
Meidän talomme, joka rakennettiin 1800-luvun alussa kalastajamökiksi, ei ollut räystäsventilaatiota.
Joten ei ollut syytä jättää aukkoa aluskatteelle.
Mutta kattorakenne oli joka tapauksessa niin vedontäyteinen, joten se oli hyvin tuulettuva.
Irtopuru siellä ylhäällä oli joka tapauksessa tervettä ja hienoa
Sain todella hyvän hinnan länsirannikon levystä, joten päätin hankkia sen. Tilattu 160 m² 50 mm eristystä. Nyt kysymys on vain, tarvitaanko ilmaväliä kattotuolin vastapäätä, ei siis tuuletusta varten vaan kondenssin kannalta??
Klikkaa tästä vastataksesi