Nyt on aloituslupa myös saatu, joten bul käynnistää rakentamisen sekä talolle että autotallille, ja siitä alkavat myös kysymykset tulla....
Ajattelin itse rakentaa autotallin ja olen kysynyt kattoristikkovalmistajilta, voivatko he myös auttaa minua liimapuupalkkien ja pylväiden kanssa autokatosta varten, mutta kukaan ei ole suoraan juhlinut sitä. Ainoa vinkki, jonka olen saanut, on se, että voi käyttää 45*145 nurkkalautana saadakseen suuremman tuen taloseinää vasten tai ehkä jopa välttää palkin upottamisen seinään.
Autotalli rakennetaan Västeråsiin, lumivyöhyke 2 ja katto päällystetään betonitiilillä raakalaudoitukselle. Kaikki muu tieto on piirustuksissa.
Joku, joka voisi auttaa minua liimapuupalkkien ja pylväiden laskennassa (perustukset suoritetaan urakoitsijan toimesta, joten jos hän tarvitsee jonkin laskelman oikean kokoisen perustuksen mitoittamiseksi, otan sen kiitollisena vastaan)
Ehdotus: Soita Takstolsfabriken Netshot. Heillä ei ole mitään ongelmaa laskea limträ-ratkaisujasi. Olen itse saanut apua ladassamme, jossa käytin kahta 9 m pitkää limträ-palkkia nock.
Förslag: Ring Takstolsfabriken i Nässjö. De har inga som helst problem att beräkna dina limträlösningar. Jag har själv fått hjälp med vår lada där jag använde två 9 m långa limträbalkar i nock.
Kiitos vinkistä! Aion soittaa heille huomenna. Ehkä he haluavat myös toimittaa kattokannattimet 😋