MathiasS MathiasS sanoi:
5-minuutin käsityö. Mikä se on?

Luen Ybg:n alakohtaisia sääntöjä.

En ole sanonut, että paperinauhaa ei pitäisi laittaa tasoitteeseen. Olen sanonut, että siitä tulee parempaa, jos liimaat sen. Ybg:ssä on koko ajan käynyt ilmi, että kaikkein alttiimmat saumat pitäisi liimata.
Lue 6.3.1 Ybg:stä ja viestisi, jossa kirjoitat, että paperinauhaa ei pitäisi laittaa tasoitteeseen, niin näet. En voi opettaa mitään sellaiselle, joka ei edes ymmärrä itseään.

EddieHansson EddieHansson sanoi:
Limning är iaf OK enligt YBG Yrkesmässig behandling av gipsskivor:

[kuva]

[linkki]
Pätee leikattuihin reunoihin ja saumahyppyihin.
Ole hyvä ja lue itse.

EddieHansson
J J Vos sanoi:
Läs 6.3.1 från Ybg och ditt inlägg där du skriver att man inte bör lägga pappremsan i spackel då ser du. Jag kan inte lära ut något till någon som inte ens förstår sig själv.
I 6.3.2 står det:
Försänkta långkanter med fogsprång överstigande toleransen kan behandlas på samma sätt som en skuren kant. Ovanstående behandlingsgång kan även utföras på försänkta kanter då du istället vill limma remsan.

EddieHansson
J J Vos sanoi:
Vieraa leikkaamattomat reunat ja saumavuodot.
Ole hyvä ja lue itse.
"Yllä oleva käsittelyvaihe voidaan myös suorittaa uppokanteille, kun haluat liimata nauhan niiden sijaan."

J J Vos sanoi:
Lue 6.3.1 Ybg:sta ja viestisi, jossa kirjoitat, ettei paperinauhaa pitäisi asettaa kittiin, niin ymmärrät. En voi opettaa mitään henkilölle, joka ei edes ymmärrä itseään.
Onko ok, jos luemme myös 6.3.2?

MathiasS MathiasS sanoi:
Onko ok, jos luemme myös kohdan 6.3.2?
:rofl: Jos ensin luet kohdan 6.3.1 ja ymmärrät asiayhteyden. En vieläkään ymmärrä, miten saat sen näyttämään siltä, ettei nauhaa pitäisi kitata.;)

• Tykkään
Nickesågen
  • Laddar…
J J Vos sanoi:
:rofl: Jos luet ensin 6.3.1 ja ymmärrät asiayhteyden. Edelleen en ymmärrä, miten saat sen, että nauhaa ei pitäisi tasoittaa sisään.;)
Selitän sinulle kerran, jotta voimme jättää sen sitten.

Kirjoitit, että nauha pitäisi tasoittaa sisään. Sanon, että tasoittaminen ei ole etusijalla liiman edellä, liimaaminen toimii yhtä hyvin (tämä on mitä tarkoitin sanoessani, että sitä ei tarvitse tasoittaa sisään, ymmärrän että tämä voi ymmärretään väärin niin, että tasoittaminen on väärin). Lisäksi on niin, että vaikeimmat liitokset liimataan, nykyisessä YBG-versiossa suorat liitokset, aiemmissa versioissa ohjeistettiin myös, että ikkunan ympäri menevät liitokset tulisi liimata, mutta uskon että se on poissa nyt.

Joten, jos haluat käyttää sanaa "pitäisi", sinun on sanottava, että nauha PITÄISI tasoittaa TAI liimata ja että suorat saumat TÄYTYY liimata.

• Tykkään
EddieHansson
  • Laddar…
MathiasS MathiasS sanoi:
(det är vad jag menade med att säga att den inte bör spacklas in, jag förstår att det kan missförstås som att det är fel att spackla).
Sinun ei tarvitse selittää mitään minulle:crysmile:. Olit väärässä ja yrität korjata sitä yllä olevalla tekstillä samalla kun annat sen vaikuttaa siltä kuin olisin väärässä.:thinking:
Sinulla on toivoa, jos haluat tulla poliitikoksi. :rofl:

J J Vos sanoi:
Sinun ei tarvitse selittää minulle mitään:crysmile:. Olit väärässä ja korjaat sen tekstillä, jota lainaan ylhäältä samalla kun annat ymmärtää, että minä olen väärässä.:thinking:
Sinulla on toivoa, jos haluat tulla poliitikoksi. :rofl:
Ei, olen selittänyt sinulle, mitä ymmärsit väärin.

• Tykkään
mickeforsberg
  • Laddar…
M mickeforsberg sanoi:
Kysyt Mathiasta hänen väitteensä lähteestä, mutta onko sinulla lähdettä väitteellesi siitä, että paperikappaleen liimaaminen pahentaisi tilannetta?
Missä ja milloin väitin niin?

Mikael_L
J J Vos sanoi:
Sinun ei tarvitse selittää minulle mitään:crysmile:. Olit väärässä ja sivuutat sen tällä yllä olevalla tekstillä samalla kun annat ymmärtää, että minä olen väärässä.:thinking:
Sinussa on toivoa, jos haluat ryhtyä poliitikoksi. :rofl:
Ainoa, mitä SINÄ todistat, on se, ettet osaa lukea.
Ainoa vaihtoehto on, ettet voi myöntää olevasi väärässä ja mieluummin valehtelet oman turhamaisuutesi vuoksi.

MathiasS MathiasS sanoi:
Lisäksi on niin, että hankalimmat saumat liimataan, nykyisessä YBG-painoksessa on suorat saumat, aikaisemmissa painoksissa ohjeistettiin myös, että esimerkiksi ikkunoiden ympärillä olevat saumat tulisi liimata, mutta luulen, että se on nyt poistunut.
Katon ja lattian kulmasta siinä sanotaan edelleen näin.
Mutta muihin kulmiin näyttävät nyt kokonaan määräävän käytettäväksi kulmalistaa.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
Gabbe1 ja 1 muu
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L sanoi:
Ainoa vaihtoehto on, että et voi myöntää olevasi väärässä ja mieluummin valehtelet oman turhamaisuutesi takia.
Voisitko ystävällisesti selittää, mikä virhe on ja mistä valehtelen.

Mutta MathiasS onhan selittänyt sinulle, että ymmärsit hänen viestinsä väärin. Puolustukseksesi voin sanoa, että tein samoin, kun luin sen ensimmäisen kerran. Hän tarkoittaa, että ei ole väärin liimata nauhoja. Mikä on täysin oikein.

• Tykkään
EddieHansson
  • Laddar…
P Mattiaz sanoi:
Mutta MathiasS on jo selittänyt sinulle, että ymmärsit hänen viestinsä väärin. Puolustukseksesi, tein saman kun luin sen ensimmäistä kertaa.
Hän tarkoittaa, että ei ole väärin liimata suikaleita. Mikä on täysin totta.
Ymmärrän sen. En ole koskaan väittänyt, että on väärin liimata. Kysyin vain lähdettä siitä, että liimaaminen on hyväksyttyä. Sen sain. Tämän lisäksi minua kutsutaan valehtelijaksi ja turhamaiseksi. Se on erittäin huono tapa keskustella asioista, ja olen hyvin yllättynyt siitä, että MikaelL käyttää tätä epäkonstruutiivista menetelmää. Kunnioitin häntä aiemmin, mutta...

J J Vos sanoi:
Missä ja milloin väitin sen?
Et väittänyt sitä suoraan, mutta ensimmäisessä viestissäsi sanot mm. että pitäisi käyttää tasoitetta ja kyseenalaistat, miksi pitäisi käyttää liimaa, mikä voidaan helposti tulkita niin, että epäsuorasti väität, että on parempi tasoittaa nauha.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.