Har en fundering. Jag har en hög vägg, 3,5m. Jag har gipsat stående 3m gips så alla slutar i samma höjd.
Bör jag fortsätta med mina skivor stående, eller är det bättre att lägga en skiva över. Då får jag en försänkt kant mot de raka kanterna.
Ställer jag dom kant i kant (Generalskarv), så tänkte jag limma en pappremsa över, och spackla efter.
Om jag lägger en försänkt skiva, så funderar jag på om det är bättre att fylla upp med gipsbruk först, och sen limma en så det blir slätt för remsan, och sen spackla. Lägga en remsa dels i försänkning, och sen upp över kanten känns inte som att det blir starkt. Ett tredje alternativ är ju att Skära bort försänkningen. Lägga kant i kant och sen limma remsa. Blir väl egentligen samma som att ta den försänkta och fylla gips...
Vinkkejä. Etsi Vancouver Carpenter YouTubesta ja "how to coat drywall (butt joints)".
Paljon hyviä kittausvinkkejä hänen videoissaan.
Feather the edge bara!
Katson vancoversin videoleikkeitä (aika paljon hyviä vinkkejä), hän sekoittaa pakkelia itse, ja verrattuna siihen mitä tulee minun ämpäreihini on melko löysää. Voiko tavallista Lättspackel-ohennetta ohentaa vähän? Tuntuu, että olisi mukavaa työskennellä sen kanssa. Onko Ruotsissa harvinaista sekoittaa itse? Minulla on tapana sekoittaa kipsipakkelia isompien saumojen ja korjausten täyttämiseen, mutta muuten käytän aina ämpäriä. Sekoitetun avoinnaoloaika näyttää olevan myös lyhyt. Kipsi kestää noin puoli tuntia. Videoesimerkeissä aikaa oli noin 60-90 minuuttia. Olen siihen vähän liian paljon amatööri
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.