16 483 lukukertaa ·
12 vastausta
16k lukukertaa
12 vastausta
liitoskappaleet neliöprofiileille
Mistä voi ostaa liitoksia neliöprofiileille?

Olisi hyvä olla, jotta voisi nopeasti tehdä runkorakenteita neliöputkista ilman hitsausta tai prototyypiksi ennen hitsaamista. Tai jotta rakenteen voisi säätää eri tarkoituksiin. Liitokset saisivat mielellään olla maalaamattomia ja niissä voisi olla kierteitetyt reiät ruuveille, joilla putket voidaan lukita. Mielellään muitakin kuin vain suoria kulmia (esim. 45°).
Etsin jotakin, jolla minun tarvitsee vain katkaista putket, yhdistää osat ja lukita ruuveilla.
En ole vielä etsinyt ulkomaisilta sivuilta.

Olisi hyvä olla, jotta voisi nopeasti tehdä runkorakenteita neliöputkista ilman hitsausta tai prototyypiksi ennen hitsaamista. Tai jotta rakenteen voisi säätää eri tarkoituksiin. Liitokset saisivat mielellään olla maalaamattomia ja niissä voisi olla kierteitetyt reiät ruuveille, joilla putket voidaan lukita. Mielellään muitakin kuin vain suoria kulmia (esim. 45°).
Etsin jotakin, jolla minun tarvitsee vain katkaista putket, yhdistää osat ja lukita ruuveilla.
En ole vielä etsinyt ulkomaisilta sivuilta.
Näyttää olevan samanlaisia liitoksia kuin mitä löytyy veneiden peittämiseen tarkoitetuista telineistä, ostin niitä mutta olivat sahauspuina, löytyvät hakujen perusteella tavarataloista, sitten on vaikea arvioida ovatko ne pyöreille vai neliskanttisille.
Näin itse asiassa jotain lupaavaa.
Vaikka alumiinia, sen pitäisi mahtua tavallisten 40 mm x 40 mm (tai 25 mm x 25 mm) neliömäisten teräsputkien päälle, joita voi ostaa useista paikoista.
Vaikka alumiinia, sen pitäisi mahtua tavallisten 40 mm x 40 mm (tai 25 mm x 25 mm) neliömäisten teräsputkien päälle, joita voi ostaa useista paikoista.
Talon omistaja
· Malmö
· 167 viestiä
Miten se toimisi kulmaliitoksissa, koska sinun täytyy sahata päät viistosti?
Se ei ole vain suoraa leikkaamista, koska profiilit olisivat liian lyhyitä.
Se ei ole vain suoraa leikkaamista, koska profiilit olisivat liian lyhyitä.
Tarkoitatko jotain näistä kuvista?
Molemmissa kuvissa näyttää siltä, että voisi työntää kohtisuoraan leikatut profiilit riittävän pitkälle lukitakseen ne ruuveilla tai leikata liitokseen sopivammaksi, jotta profiilin saa sisään hieman pidemmälle.
Molemmissa kuvissa näyttää siltä, että voisi työntää kohtisuoraan leikatut profiilit riittävän pitkälle lukitakseen ne ruuveilla tai leikata liitokseen sopivammaksi, jotta profiilin saa sisään hieman pidemmälle.
Talon omistaja
· Malmö
· 167 viestiä
Ymmärsin, että pitäisi rakentaa prototyyppi rakenteen testaamiseksi ja että samaa katkaistua profiilia käytettäisiin hitsauksessa, mikä ei onnistu, koska kulmissa tulee puuttumaan materiaalia.
Talon omistaja
· Malmö
· 167 viestiä
Arvaukseni on, että yllä olevat kaksi liitäntää ovat tarkoitettu alumiiniprofiileille. Oletko ajatellut käyttää alumiiniprofiileja?
Minun on elettävä sillä, että liitososat ovat pysyvästi asennettuina, enkä voi korvata niitä hitsausliitoksilla. Olin ajatellut käyttää teräsprofiileja, mutta jos se ei onnistuisi, harkitsen alumiiniprofiileja sen sijaan. On olemassa 4 kuvagalleriaa käyttösovelluksista. Valitettavasti kaikki kuvat ovat postimerkin kokoisia ja näyttävät vain pyöreitä putkia. Vaikea päätellä, mitä metallia se on, mutta arvelen, että osa putkista on terästä.
Olin ajatellut kiinnittää rakenteen betonilattiaan, mutta neliskulmaisten putkien jaloilta puuttuu ruuvinreiät, joita näyttää olevan pyöreiden putkien jaloissa:
Aion siksi yrittää sahata neliskulmaisten putkien päät kulmista auki, lämmittää puhalluslampulla, taivuttaa 4 sivua jaloiksi ja porata ruuvinreiät.
Olin ajatellut kiinnittää rakenteen betonilattiaan, mutta neliskulmaisten putkien jaloilta puuttuu ruuvinreiät, joita näyttää olevan pyöreiden putkien jaloissa:
Aion siksi yrittää sahata neliskulmaisten putkien päät kulmista auki, lämmittää puhalluslampulla, taivuttaa 4 sivua jaloiksi ja porata ruuvinreiät.
Viimeksi muokattu:
Etsimäsi menee "rörskarv för fyrkantsrör" alle, vähän riippuen siitä, mitä etsit.
JK rostfritt valmistaa osia, en muista mitä heillä on valikoimassa.
Yksi vaihtoehto on vierailla paikallisessa hitsausyrityksessä, teemme niin, jos meillä ei ole aikaa hitsata omia liitoksia/yhteitä.
Terveisin P-A
JK rostfritt valmistaa osia, en muista mitä heillä on valikoimassa.
Yksi vaihtoehto on vierailla paikallisessa hitsausyrityksessä, teemme niin, jos meillä ei ole aikaa hitsata omia liitoksia/yhteitä.
Terveisin P-A
Olen katsonut JK Rostfritt, mutta en löytänyt etsimääni, esimerkiksi liitintä läpivientiputkelle sekä yhdelle tai kahdelle suorakulmaisesti liittyvälle putkelle. Muuten heidän verkkokauppansa jättää paljon toivomisen varaa; ensin täytyy valita "PRODUKTER 1", "PRODUKTER 2", "PRODUKTER 3" ja "PRODUKTER 4" väliltä. Kun valitsee viimeksi mainitun, täytyy valita "Kategori 1", "Kategori 2", "Kategori 3", "Kategori 4" ja "Uterum / Carport" väliltä. Tämä näyttää kuitenkin sopivan suunnittelemilleni nelikulmaputkille, vaikka onkin tarpeettoman kallis ruostumattomana teräksenä:

Löysin toisen verkkokaupan, joka myy samanlaisia mutta kalliimmalla ja korkeammalla arvonlisäverolla (ehkä siksi, että he myyvät Alankomaista tai Belgiasta). Heillä on ainakin kuvia liittimistä putkien kanssa:

Yksinkertaisesti ja edullisesti, kiinnitä yksi tai useampi itsestään porautuva ruuvi liitokseen, niin se ei irtoa.
https://www.ahlsell.se/10/varme--sanitet/montage/stativsystem/
https://www.ahlsell.se/10/varme--sanitet/montage/stativsystem/
Klikkaa tästä vastataksesi