Aion asentaa kaksoiskipsilevyjä. Onko pakko olla siirretyt saumat? (Tulee silloin paljon ylimääräisiä koolauksia). Onko muuta mitä pitäisi ottaa huomioon, esim. ruuvien väli jne.?

Miten tarkoitat, että tulisi enemmän reglar, jos aiot siirtää saumojen kohdat?

toker78 sanoi:
Aion asentaa kaksinkertaiset kipsilevyt. Onko pakko olla siirretyt saumat? (Tulee tässä tapauksessa paljon ylimääräisiä koolauksia). Onko jotain muuta mitä pitäisi miettiä, esim. etäisyys ruuvien välillä jne?
Siirrätähän kipsiä puoli levyä, ja käytät samoja koolauksia kuin ensimmäiseen kerrokseen..

Viimeksi muokattu:
Olen mahdollisesti aika hidas, mutta jos siirrän levyjä, en voi ruuvata kohtaan, jossa kipsi on alempi (missä pitäisi laittaa "pappersremsa") vai onko sillä väliä? Riittääkö ehkä, että ruuvaa levyn keskeltä?

toker78 sanoi:
Olen mahdollisesti aika hidas, mutta jos siirrän levyjä, en voi ruuvata sinne, missä kipsi on alempana (missä pitäisi laittaa "pappersremsa") vai eikö sillä ole väliä? Riittäisikö, että ruuvaa levyn keskeltä?
En nyt oikein ymmärrä mitä tarkoitat..
Miksi et voisi ruuvata sinne? :)

toker78 sanoi:
Minä olen mahdollisesti melko hidas, mutta jos siirrän levyjä, en voi ruuvata siihen kohtaan, missä kipsi on alempana (sinne, missä pitäisi laittaa "pappersremsa") vai sillä ei ehkä ole väliä? Riittääkö ehkä, että ruuvaan levyn keskeltä?
Mutta... Jos olet laittanut palkit cc60, levy on 120 ja siirrät seuraavaa kerrosta 60 cm, voit ruuvata sen samalla tavalla kuin ensimmäisen levyn. Saattaa tarvita pidemmän ruuvin, mutta muuten en ymmärrä ongelmaasi?

Jos kierrän siellä ensimmäisellä kerroksella ja sitten siirrän toista kerrosta puolen levyn verran, niin toisen kerroksen "nedsänkning" tulee ilmassa.

Siirrät levyt 600 mm (jos sinulla on 1200 mm leveät levyt), jolloin reuna osuu sääntöön, joka on keskellä takalevyn alla.

Aloitat siis puolikkaalla levyllä.

Oooops - kakkosena pallolla...

Viimeksi muokattu:
Kuulostaa siltä, että olet reglat cc 1200

Se on 600 cc. Siksi ajattelin 600 levyä, olin täysin missannut tuon 1200 levyn kohdan. Joten kai se sitten on niin... Missasin pallon täysin!

Onko edes 600-levyjä? :screwy:

TS:llä olikin sopiva nick.:D

Protte

Troll?

toker78 sanoi:
Jos kiinnitän ensimmäisen kerroksen ja sitten siirrän toisen kerroksen puoli levyä, toisen kerroksen "upotus" jää "ilmaan".
Upotus ei ole ongelma, mutta jos juuri siitä olet huolissasi, voit aina kiertää huoneen ympäri ja tasoittaa ennen toisen kerroksen laittamista. Liiallista työtä minun mielestäni kuitenkin.

Samanaikaisesti olisi ollut hyvä, jos olisi voinut asettaa 600 levyä päällekkäin siten, että saumat tulevat samaan kohtaan. Silloin ei tarvitsisi tuoda kotiin suuria 1200 levyjä rakennuskaupasta, 600 onhan helpompi käsitellä.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.