4 335 lukukertaa ·
8 vastausta
4k lukukertaa
8 vastausta
Liitä laudat 60° kulmassa
Kun katkaiset 45° kulman, sinun tulisi pitää lankku samassa asennossa kuin kuvassa. Epäilen, että olet laittanut sen alas paremman tuen saamiseksi verrattuna pieneen viistettyyn reunaan, jolla se nyt seisoo. Mutta pidä se pystyssä juuri niin kuin sen pitäisi olla, kun teet 45° jiirauksen, niin huomaat, että siitä tulee oikein.
Hei taas,
Kiitos vastauksistanne. No, kaikki sivut olen siis leikannut 60° (tai käyttänyt 30° siis). Ja kun asetan kappaleen pystyyn leikatessani 60°, silloin kappale on suora eikä sovi lainkaan yhteen.
Koko hommalla on tasasivuisen nelisivuisen kolmion muoto. Silloin kyseessä on 60°.
Jos olisin tehnyt tavallisen taulun kehyksen, siinä olisi ollut 45° kulmat ja sitten ei kulmaa päissä lainkaan. Mutta haluan siis asettaa sen hieman pystyyn. Siksi leikkaan pohjan 60° kulmaan. Ja myös sivut 60°. Tämä toimii hyvin. Mutta sitten kysymys on, mikä kulma itse päällä tarvitsee olla.
Kiitos vastauksistanne. No, kaikki sivut olen siis leikannut 60° (tai käyttänyt 30° siis). Ja kun asetan kappaleen pystyyn leikatessani 60°, silloin kappale on suora eikä sovi lainkaan yhteen.
Koko hommalla on tasasivuisen nelisivuisen kolmion muoto. Silloin kyseessä on 60°.
Jos olisin tehnyt tavallisen taulun kehyksen, siinä olisi ollut 45° kulmat ja sitten ei kulmaa päissä lainkaan. Mutta haluan siis asettaa sen hieman pystyyn. Siksi leikkaan pohjan 60° kulmaan. Ja myös sivut 60°. Tämä toimii hyvin. Mutta sitten kysymys on, mikä kulma itse päällä tarvitsee olla.
Täytyi nukkua geometria-tunnilla nelisivuisesta kolmiosta...
Mutta jos ymmärrän oikein se on nelikulmainen kulho, jonka sivut kallistuvat 60º ulospäin? Kuten pyramidi, jolla on katkaistu huippu ja ylösalaisin? Jos näin, kallista palanen sahassa samaan kulmaan, jonka sen pitäisi olla, ja aseta saha 45º kulmaan.
Mutta jos ymmärrän oikein se on nelikulmainen kulho, jonka sivut kallistuvat 60º ulospäin? Kuten pyramidi, jolla on katkaistu huippu ja ylösalaisin? Jos näin, kallista palanen sahassa samaan kulmaan, jonka sen pitäisi olla, ja aseta saha 45º kulmaan.
Olen täysin samaa mieltä sparkz linjan kanssa, juuri kuten kirjoitin aiemmin. Jos menee pieleen, sinun täytyy pitää se väärin sahatessasi.
Mutta sitten kysymys kuuluu, onko se kolmio vai neliö? (ei sillä oikeastaan pitäisi olla merkitystä)
Mutta sitten kysymys kuuluu, onko se kolmio vai neliö? (ei sillä oikeastaan pitäisi olla merkitystä)
Klikkaa tästä vastataksesi

