Voiko polyuretaanivaahdolla liimata? Omasta kokemuksesta tiedän, että tarttuvuus on erittäin hyvä. Se tarttuu kaikkeen. Usein paikkoihin, joihin sitä ei haluaisi. Onhan sitä melkein mahdoton poistaa, jos sitä roiskuu jollekin pinnalle.

Sanotaan, että minun pitäisi asentaa kipsi epätasaisille lecamurar-seinille. Haluan samalla, että ulkonema on mahdollisimman minimaalinen. Mutta mieluiten haluan ilmarako taakse sähköä ja hieman muuta varten. Jos kiinnitän kevytsoraharkoilla ruuveilla koolaukset, esimerkiksi 22x70 mm strategisiin paikkoihin. Eli minun pitää laittaa välikkeitä kiinnityspisteisiin, jotta se on suorassa. Voisinko sitten suihkuttaa polyuretaanivaahtoa koolausten ja muurattujen seinien väliin, missä muuten on tyhjä tila? Osittain, jotta se ei jousta, jos seinää painetaan. Mutta myös lisätäkseni kestävyyttä. Mitä mieltä olette? Toimiiko se?

O Olf Oggler sanoi:
Voiko polyuretaanivaahdolla liimata? Omasta kokemuksesta tiedän, että tarttuvuus on erittäin hyvä. Se tarttuu kaikkeen. Yleensä juuri sinne, mihin ei halua. On mahdotonta saada se pois, jos se roiskuu jollekin pinnalle.

Sanotaan, että haluan kiinnittää kipsiä epätasaisiin leca-muureihin. Haluan samalla mahdollisimman pienen lisärakenteen. Mutta mielellään ilmaraon taakse sähköä ja vähän muuta varten. Jos kiinnitän kevytbetoniruuvilla kiinni koolingit, sanotaan 22x70 mm, strategisiin paikkoihin. Eli minun täytyy laittaa välikappaleita kiinnityspisteisiin, jotta se on suora. Voisinko sitten suihkuttaa polyuretaanivaahtoa koolinkien ja muurin väliin. Sinne, missä muuten olisi tyhjää? Osittain siksi ettei seinä antaudu, kun siihen painaa. Mutta myös lisätäkseni kestävyyttä. Mitä mieltä olette? Toimiiko se?
Se on erittäin vahva liima, jos on korkea saumapaino, jos ei ole, niin liima laajenee vaahdoksi ja ei ole yhtä vahva. Mutta uskon ehdottomasti, että se voi auttaa tekemään siitä jäykän, mutta olisin käyttänyt Bilteman kiviliimaa, se laajenee vähän vähemmän kuin tavallinen vaahtoa ja kovettuu hieman enemmän.
https://www.biltema.se/bygg/kemikalier/lim/stenlim-2000029972

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.