Hei. Olen asentanut klikkauslattian/laminaattilattian keittiöön ja käytävään. Se on suoraan asennettu vanhan muovimaton päälle. Minulla on kuitenkin ongelma, että tietyissä kohdissa lattia joustaa/ääntää, kun astuu siihen, aivan kuin se ei olisi kunnolla alustaa vasten. Olen googlannut ja etsinyt ongelmaan ratkaisuja, ja useimmat keskustelut viittaavat siihen, että lattia on liian tiukasti seinää vasten, mutta olen tarkistanut sen. Voisiko olla, että en laittanut foam-alusmateriaalia alle? Mietin, koska joustoa ei ole paljon, että kokeilisin liimata sen muovimattoon, mutta 50 % sanoo, että voi, ja 50 % että ei pitäisi/ei saa tehdä niin.
Mitkä ovat teidän kokemuksenne. Miten minun pitäisi edetä seuraavista

1. Purkaa ja asentaa lattia uudelleen foamin kanssa ja tarkistaa, että seinän vieressä on riittävästi tilaa
2. Purkaa ja liimata sekä tarkistaa, että seinän vieressä on riittävästi tilaa
3. Vain tarkistaa, että seinän vieressä on riittävästi tilaa
 
P
1.

Sekä tarkista lattian alus huolellisesti ja tasoita kuopat/huiput, kun se on mahdollista.
 
  • Tykkään
tergo
  • Laddar…
Aloita 3, sitten 1. Todennäköisesti lattiasi ei ole riittävän tasainen. Asennusohjeissa on yleensä ohjeita siitä, miten se pitäisi tarkistaa ennen kuin aloitat lattian asettamisen.

Foam auttaa tasoittamaan pieniä epätasaisuuksia.

Tietenkin voi teoriassa olla niin, että uudessa lattiassa on vikaa. Voit tehdä vastaavan tasaisuusmittauksen nyt ennen kuin purat sen. Jos lattia nousee jossain kohdassa, joko lattiassa on vikaa, tai se ei voi liikkua niin kuin sen pitäisi. Sen lisäksi, että lattia sijaitsee liian lähellä seinää, ilmiö voi esiintyä, jos sinulla on erittäin raskas huonekalu, joka kiinnittää lattian alustaan. Lattian on kyettävä liikkumaan alustaa vasten.

Siksi sitä ei pidä liimata. Teoreettisesti voi liimata sen niin, ettei se pysty liikkumaan ollenkaan. Se vaatii kuitenkin vahvan liiman, joka ei irtoa alustasta, kun lattia yrittää liikkua, sekä sen, että pystyt painamaan koko lattian puristukseen samalla kun liima kuivuu, sinun pitäisi asettaa muutaman tonnin hiekkaa tai vastaavaa saadaksesi tämän puristuksen.
 
Alusta on betonilaatta, jossa on muovimatto liimattuna ennen kuin laitoin lattian. Näyttää täysin tasaiselta aiemmin
H hempularen sanoi:
Aloita kohdasta 3, sitten 1. Luultavasti lattiasi ei ole tarpeeksi tasainen. Asennusohjeissa on yleensä ohjeet siitä, miten tämä tarkistetaan ennen lattian asentamista.

Foam auttaa tasoittamaan pieniä epätasaisuuksia.

Sitten voi teoriassa olla vikaa uudessa lattiassa. Voit tehdä vastaavan tasaisuusmittauksen ennen kuin purat sen. Jos lattia törröttää jostain, vika on joko lattiassa, tai se ei pysty liikkumaan kuten pitäisi. Lattian on pystyttävä liikkumaan alustaa vasten.

Tämän vuoksi sitä ei pidä liimata. Teoreettisesti voidaan liimata niin, ettei se pääse liikkumaan ollenkaan. Mutta se vaatii vahvan liiman, joka ei irtoa alustasta lattian liikkuessa, ja lisäksi sinun on pystyttävä painamaan koko lattia painon alle liiman kuivuessa. Sinun täytyisi laittaa muutama tonni hiekkaa tai vastaavaa painoksi.
En ymmärrä, miksi sitä ei voisi liimata? Jos liimaan jokaisen laudan nopeasti kuivuvalla liimalla?
 
BirgitS
M mialen sanoi:
Alusena on betonilaatta, jonka päällä on liimattu muovimatto, ennen kuin asensin lattian. Näyttää täysin tasaiselta aiemmin
Se, että muovimatto näyttää tasaiselta, ei tarkoita, ettei siinä olisi pieniä painaumia, jotka ylittävät asennusohjeiden vaatimukset. Esimerkiksi 2 mm korkeusero 2 m matkalla on jotain, mitä ei näe, mutta se voi silti olla yli sallitun rajan.
 
P
M mialen sanoi:
Alusta on betonilaatta, jossa on muovimatto liimattu ennen lattian asennusta. Näyttää täysin tasaiselta aikaisemmin

En ymmärrä miksi ei voisi liimata? Jos liimaan jokaisen laudan nopeasti kuivuvalla liimalla?
Mutta liimaa vain.

Tasaisuuden osalta tarvitset vatupassin tai vastaavan.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.