Rampamuffen
Ajattelin asentaa lattialevyä lautalattian (32mm) päälle saadakseni sen täysin tasaiseksi ennen pintalattian asennusta. Aluslattia on uudelleenkäytettyä, kiinnitetty 5x70mm ruuveilla ja 60 vuotta vanha, joten se ei ole täysin tasainen saumoistaan. Ehkä tarvitsisi hioa.

Ajattelin ruuvata, mutta olen lukenut, että pitäisi myös liimata. Onko liima välttämätöntä? Haluaisin välttää kemikaaleja ja sotkua...

Käytän ruuvikonetta, joten ei ole ongelmaa laittaa paljon ruuveja.
 
Monet meistä eivät pidä liimasta rakennusrakenteissa selkärangarefleksinä, mutta tietyissä tilanteissa se on välttämätöntä. Jos aiot asentaa keraamista materiaalia lattokipsin päälle, uskon, että liima on välttämätön.
 
Rampamuffen
Mitä liima tekee, mitä ruuvi ei tee, ruuvattu 15x15 cm? Tulee paljon ruuveja...
 
Olen käyttänyt fix lattialaudalle, kun olin asentamassa kipsiä.
12 vuoden jälkeen lattia on täysin hiljainen eikä halkeamia ole missään.
Sahasin lattian kipsilevyn niin, että saumakohdat olivat keskellä lautaa.
 
Rampamuffen Rampamuffen sanoi:
Mitä liima tekee, mitä ruuvi ei tee
Hyvä kysymys. Itse olen oppinut tämän kantapään kautta. Pystysuunnassa syntyy pieniä liikkeitä, jotka aiheuttavat sen, että liitokset eivät pysy kunnolla. Monissa rakennusyhteyksissä on käytettävä ruuviliimausta, jotta materiaalit toimivat täysin yhdessä.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.