3 483 lukukertaa ·
6 vastausta
3k lukukertaa
6 vastausta
Liimapuupalkki, vain 182 cm korkeutta. Miten teen?
Kellarissa on liimapuupalkki, joka laskee muuten matalan kattokorkeuden 210 cm:stä 182 cm:iin palkin alla. Haluaisin nyt tehdä rentoutumis-/oleskelutilan kellariin, jossa palkki on, voiko jollakin tavalla alentaa palkin korkeutta heikentämättä kestävyyttä? Palkki on 315x115 mm ja 8 metriä pitkä. Voisi esimerkiksi asettaa pilarin 3 metrin päähän yhdestä seinästä? Useita, pienempiä liimapuupalkkeja? U-palkit, jotka vahvistavat liimapuupalkkia ja sitten sahata sitä? Olisi mukavaa saada ainakin 10 cm lisäkorkeutta kattoon. Onko jollakin ollut/nähnyt samanlaista ongelmaa?
Tontilla on 7-8 kuusta, jotka ovat 10-12 metriä korkeita, joten "palkkeihin" on materiaalia...
Tontilla on 7-8 kuusta, jotka ovat 10-12 metriä korkeita, joten "palkkeihin" on materiaalia...
Teräspalkilla voidaan pienentää mittoja. Nämä on kuitenkin päällystettävä tuplakipsillä, jotta ne täyttävät palonkestävyysvaatimukset. Kysy joltakulta, joka osaa laskea jonkin verran lujuuksia, jotta saat parhaan pienimmän palkin.
terveisin plexi
terveisin plexi
Täytyykö teräspalkit verhota kaksoiskipsilevyllä?
Minulla on yksi kellarissa, nykyään sisustamaton, täytyykö sekin verhota kipsillä saadakseen palohyväksynnän?
Onko eroa omakotitaloilla ja julkisilla rakennuksilla?
///J
Minulla on yksi kellarissa, nykyään sisustamaton, täytyykö sekin verhota kipsillä saadakseen palohyväksynnän?
Onko eroa omakotitaloilla ja julkisilla rakennuksilla?
///J
Hei, jos olet valmis vaihtamaan vapaata tilaa pylväisiin, sinun täytyy pystyä laskemaan palkkia reilusti. Kuvittele rakentavasi seinä sen sijaan, jossa on 1 m oviaukko. Ei luulisi tarvittavan paljon terästä siihen väliin. (mutta sen voi joku laskea)
///J
///J
Töreboda lamellipuu on tehnyt ohjelman, joka mahdollistaa lamellipalkkien laskemisen.
Tämä ei voi missään tapauksessa korvata oikean suunnittelijan tarkastusta, mieluiten paikan päällä, mutta se voi ehkä antaa teille käsityksen siitä, mitä erilaiset vaihtoehdot, kuten pilarit, seinä jne., voivat tarjota.
Käytin ohjelmaa saadakseni selville lamellipuiden koot autokatokseeni.
Tämä ei voi missään tapauksessa korvata oikean suunnittelijan tarkastusta, mieluiten paikan päällä, mutta se voi ehkä antaa teille käsityksen siitä, mitä erilaiset vaihtoehdot, kuten pilarit, seinä jne., voivat tarjota.
Käytin ohjelmaa saadakseni selville lamellipuiden koot autokatokseeni.
Kiitos vastauksistanne!
Olen ajatellut laittaa projektorin rentoutumishuoneeseen, joten haluan vähintään 5 m vapaata tilaa ilman pilareita. Minun täytyy varmaan ottaa yhteyttä johonkin, joka osaa laskea sen ja antaa ehdotuksia, miten ongelmani voisi ratkaista. Se olisi hienoa ja käytännöllistä laittaa useita pienempiä palkkeja kattoon yhden suuren sijaan!
Olen ajatellut laittaa projektorin rentoutumishuoneeseen, joten haluan vähintään 5 m vapaata tilaa ilman pilareita. Minun täytyy varmaan ottaa yhteyttä johonkin, joka osaa laskea sen ja antaa ehdotuksia, miten ongelmani voisi ratkaista. Se olisi hienoa ja käytännöllistä laittaa useita pienempiä palkkeja kattoon yhden suuren sijaan!
Klikkaa tästä vastataksesi