Kaikki on paremmin Östermalmilla, valitettavasti täällä ei ole brädgård :/

Kuulostaa siltä, että teillä on tavallista 2t4 (45*95). Vaikka 2t4 onkin jumalanlahja meille muottinikkareille 😜, se ei ole koskaan kuivatettu tai laadultaan riittävä karmeihin. Soita pienempään puusepänverstaaseen, niin he hoitavat homman.

Kun rakennan karmia, ostan höylättyä mäntyä, kuten 22x95 ja 22x45, ja liimaan ne yhteen. Näillä kahdella mitalla saan karmikappaleen, joka on 44 mm paksu, 95 mm syvä ja siinä on 50 mm uritus. Se tulee suoraksi ja hienoksi, eikä tarvita jyrsimiä tai erityistyökaluja.

Pahimmassa tapauksessa sen voi helposti tehdä itse hienohöylätystä 22x45 puutavarasta.

Tulee niin saatanasti hienoa pölyä, kun jyrsitään niin paljon puuta, joten haluaisin välttää sitä.

Holms trä Kungens Kurva myy karmiainetta liimapuussa. Käytän niitä koko ajan. Toimii hyvin.
Yst. terv. Findus

• Tykkään
AndersMalmgren ja 1 muu
  • Laddar…
AndersMalmgren sanoi:
Tulee niin pirusti hienopölyä, kun jyrsii niin paljon puuta, joten haluan mielelläni välttää sitä
Mitä sinä aiot jyrsiä? Liimaa kaksi puupalaa yhteen...selvä!

Täytyyhän jyrsiä pyöristys, jos sen pitää sopia tyyliin, mutta totta kai eihän siinä ole niin paljon materiaalia kuin jyrsiä koko valssin syvyys, kiitos kaikista vinkeistä katson tätä tänään.

Olisi unelma löytää "valmiita" karmikehikoita metritavarana ja sitten voisi itse jyrsää viimeistelyn, jos haluaa jotain talonpoikaisjyrsintää, kulmajyrsintää tai vastaavaa. Suurin "ongelma" onkin urien jyrsintä pelkästään yläjyrsimellä. Tarvitsisi melkein jyrsintäpöydän ja mielellään isomman karan, joka kestää suurempia jyrsinteriä...

findus42 sanoi:
Holms trä i Kungens Kurva myy karmin aihioita liimapuusta. Käytän niitä koko ajan. Toimivat hyvin.
Ystävällisin terveisin Findus
Eikö sinulla ole mitään yhteyshenkilöä siellä? Soitin ja siellä oli vain suuria tilauksia, kuten 2000 metriä jne.

Juuri nyt @verktygsgurun:n menetelmä tuntuu parhaalta, koska sillä ratkaisulla voi hienosäätää syvyyttä eikä tarvitse jyrsiä pois niin suuria määriä materiaalia, mikä aiheuttaa pölyä.

• Tykkään
verktygsgurun
  • Laddar…
AndersMalmgren sanoi:
Tällä hetkellä @verktygsgurun menetelmä tuntuu parhaalta, koska sen ratkaisun avulla voi hienosäätää falsin syvyyden eikä tarvitse jyrsiä pois suuria määriä materiaalia, mikä aiheuttaa pölyä
Hei. Laita gärna linkki :)

höylähöylätty mänty? Sen voi ostaa melko monesta paikasta, olen ostanut höylähöylättyä tammea kynnykseksi ja se oli todella suora, joten varmaan saa myös höylähöylättyä mäntyä, joka on suora eikä väänny.

AndersMalmgren sanoi:
planhyvlad furu? Voit ostaa monista paikoista, olen ostanut planhyvlad tammea kynnystä varten ja se oli todella suora, joten varmaan saa myös suoraa ja vääntymätöntä planhyvlad mäntyä
Joo, mutta tarkoitatko silloin, että liimaa/ruuvaa kaksi palasta yhteen?

Juuri niin, sekä jyrsii pyöristyksen, joten siinä on vähän työtä, mutta luulen, että se on itse asiassa helpompaa kuin yrittää oikaista vinoa karmipuuta.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.