Hei!
Olen etsinyt kaikista maailman foorumeista, mutta en ole löytänyt oikeaa vastausta..

Olen poistanut kaiken irtonaisen tapetin ja harkitsen nyt remontoida gyprokilla. Ongelma on, että kaikissa seinissä on kova betoni, ja kestäisi ikuisuuden porata ja ruuvata.
Pysyykö pelkästään liimaamalla esim. PL600? Pitääkö levyihin asettaa jotain painetta, jotta ei jää liian suurta väliä seinän ja levyn väliin?
Miten käy, jos betoniseinät eivät ole 100% suorat, vaan ehkä vähän kuhmuraisia, yleensä betoniseinät eivät ole täysin tasaisia, vaikka siltä vaikuttaisikin.
Kaiken tasoittaminen on pois suljettu vaihtoehto, koska olen siinä täysin surkea :(

Kiitollinen vastauksesta :)

Onko tarkoitus asentaa kipsilevyt kellariin? Siinä tapauksessa sinun tulee asentaa koolaukset ja jättää ilmarako koolausten ja betonin väliin. Ne eivät saa olla kosketuksissa betoniseinään, sillä ne imevät kosteutta. Kipsilevy sitten koolausten päälle, suosittelen myös eristämistä.

Tietenkin minun olisi pitänyt kirjoittaa se, se on eteisessä (bostadsrätt), joten sillä tavalla tuskin on ongelmia.

Kuulostaa kätevämmältä laittaa remonttitapettia sen sijaan.

Kiinnitä levyt Gyprocin omalla kipsilaastilla. Levitä laasti kammalla taustapuolelle ja sitten laita levy paikoilleen. Todella kätevää.

Bonan sanoi:
Onko se kellarissa, missä aiot asentaa kipsilevyt? Siinä tapauksessa sinun täytyy rakentaa kehikko ja jättää ilmarako kehikon ja betonin väliin. Ne eivät saa olla kiinni betoniseinässä, koska se imee kosteutta. Kiinnitä sitten kipsilevyt kehikkoon, Suosittelen myös eristämistä.
Ok, offtopic, mutta en voi olla kommentoimatta.

Jos suosittelet eristämistä kellarin sisäpuolelta kehikon ja kipsilevyjen yhteydessä, haluan ehdottomasti varoittaa siitä.

Kellariseinät tulee eristää ulkopuolelta ja vain ulkopuolelta. Kehikon rakentaminen ja kipsilevyjen asentaminen sisäpuolelle ei yleensä ole ongelma.

Gabbe1 sanoi:
Ok, offtopic, men jag kan inte låte bli att kommentera.

Rekommenderar du att isolera på insidan av källaren i samband med regling och gipsning så vill jag absolut avråda från detta. Källarväggar ska isoleras utifrån och endast utifrån, Att regla och sätta gips på insidan är dock normalt sett inget problem.
Nyt ehkä sinulla on kaivinkone tai erittäin suuri tarve kaivaa, mutta kellarin eristäminen ulkopuolelta vaatii paljon tekemistä jälkikäteen. Jos kellari on kuiva ja hyvin tuuletettu ja sinulla on ilmarako vähintään 3 cm sisärakennerungon/eristeen ja kellarin seinän välillä, se toimii hyvin ja seinä voi hengittää. Eli ei runkopuita tai eristettä seinää vasten. Alaohjauspuu asetetaan bitumipahvin päälle. Vedetään teräslankaa runkorakenteeseen estämään eristeen asettuminen seinää vasten. Mineraalivilla on hyvä käyttää. Varmista, että sisäpuolinen verhoilu tiivistetään lattian, sisäkaton ja sivuseinien kanssa niin, että lämpimän huoneen ilma ei pääse tunkeutumaan.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.