Aion kiinnittää lattiakipsilevyn puupalkkiin, jossa on uritettu lastulevy (lattialämmitys), mutta mitä liimaa minun tulisi käyttää ja mistä sen voi ostaa? Ei haittaa, jos se on halpaa. Lähellä on k-rauta, byggmax ja beijer. Lattiakipsilevylle asennetaan sitten laminaattia.

Tavallisesti liimaan ardexin fixillä, joka nimeltään s48. Ehkä ei halpa, mutta todella hyvä.

Pirun kallista :-]
Onko mitään muuta, mitä voisi käyttää? Tavallinen laattafix? Vai tuleeko liikaa vettä tai jotain, kun se osuu lastulevyyn?

Casco Boardfix. Löytyy mm. K-rauta.
Ei ole halpa myöskään..

• Tykkään
Toneey
  • Laddar…
Täytyykö ylipäätään liimata minun tapauksessani? Aion asentaa kelluvan laminaatin kipsilevyn päälle. Ehkä voisi kumminkin ruuvata? Minulla on lisäksi kylpyhuone, johon tulee myös kipsilevyt ja sitten tasoitus. Onko ok ruuvata kaikki?

On olemassa riski, että ruuvit pureutuvat läpi kipsistä, se ei ole ollenkaan niin jäykkä ruuvattuna kuin liimattuna.

• Tykkään
Henke___
  • Laddar…
Voit ehkä harkita laittaa 12 mm lastulevyn kaminan alle ja ruuvata sen. Kylpyhuoneessa voi olla hyvä idea valaa tasoite suoraan lattialämmityksen päälle, jos se on vaihtoehtona lattialämmitysjärjestelmässäsi. Tällöin voit välttyä liimaukselta.

Claes Sörmland
Gyproc G46 -liima myydään tähän tarkoitukseen. Kun katson rakennusmateriaalideklaratiota, sideaine on vinylacetat/etenpolymeeri, eli muunnos siitä mitä myydään puuliimana. Tämä on muuten sama kemia kuin pohjamaaleissa, joita levitetään ennen laatoitusta.

Ardex S48 on sen sijaan sementtipohjainen.

Tai jätä kipsilevy pois paikasta, johon aiot asentaa laminaatin.
Aseta laminaattilattia suoraan levyjen päälle.
Niin tein minä, paitsi kylpyhuoneessa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.