Minulla on autotalli, jossa seinissä on 70 mm eristys. Ajattelin parantaa sitä hieman samalla kun vaihdetaan paneeli.

Jos laitan 70 mm lisää, valmis seinä tulee suurelta osin roikkumaan laatan ulkopuolella. Tämä ei tunnu kovin hyvältä.

Onko olemassa jotain fiksua tapaa rakentaa niin, että saadaan 70 mm lisää?

Jos pelkään ja otan 45 mm lisäeristystä, "vain" puolet seinästä roikkuu ilmassa. Onko tämä OK?

140 mm eristystä autotalliin!
Minulla on 25 mm sahanpurua asuintalossani.

Rakensin verstaan, jonka seinässä on 120 mm ja 45 mm asennusvälillä, todella hyvä lämpötalous. Katossa on 500 mm puhallusvillaa.

Mjo 140mm on ehkä vähän liikaa. Mutta jos aion tulla pingisammattilaiseksi ja täytyy pitää lämpimänä koko talven, haluan jonkinlaista taloudellisuutta siihen.

Vähintään asetan 45mm, ja silloin melkein 60% seinästä roikkuu ilmassa. Tuntuu vähän nurinkuriselta, mutta samalla emme puhu mistään jättimäisistä painoista/voimista.

Eli OK?

Joo, se on okei.
Riittääkö kattouloke vain suojaamaan seiniä?

Mutta ethän halua pitää sitä niin kuumana, kun treenaat pingistä.
Sehän on todella liikkuva laji, joten pysyy lämpimänä muutenkin.

Onnea pingikseen! Kilpailu on varmaan kovaa?

Katto riittää. Olen juuri rakentanut uuden sellaisen.

Pingis oli vain esimerkki. Todellisuudessa meillä, jotka rakennamme, ei ole aikaa muuhun kuin rakentamiseen. :D

Kiitos inputista KOW.

Onko autotallin sisäpuoli muovitettu? Jos sitä ei ole muovitettu vaan siellä on vain tuulensuojakangas tai ei mitään, niin voit lisäeristää sisäpuolelta.

Kiitos vinkistä, mutta se on muovitettu. Vältän myös mielelläni sähkö/pintakerrosten kunnostamista sisäpuolelta juuri nyt.

Minulla on 190 seinissä ja 400 katossa autotallissani =)

Oppe sanoi:
Minulla on 190 seinissä ja 400 katossa autotallissani =)
Ehkä vähän eroa eristystarpeessa Västerbottenin ja VG:n välillä...

KnockOnWood sanoi:
Ehkä pieni ero eristystarpeessa Västerbottenin ja VG:n välillä...
Totta kai on ero, oletko kuullut pingispelaajasta Västerbottenista, luultavasti et, koska siellä on liian lämpimät autotallit.

Mutta tämä on vain arvaus minulta:o

cecar33 sanoi:
Tietenkin on eroa, oletko kuullut yhdestäkään pingispelaajasta Västerbottenista...
Ingemar Stenmark :rolleyes:

KnockOnWood sanoi:
Ingemar Stenmark :rolleyes:
Ok, minä annan periksi, en uskonut, että "fickpingis" laskettaisiin.:wow:

• Tykkään
KnockOnWood
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.