Hei!
Rakennan taloa ja huomaan nyt, että rakentaja on tehnyt liian pienen reiän vesimittarikaappeen kantavaan seinään. (15cm leca)
Nyt on vain 18cm tukea toisella puolella ja noin 1m toisella puolella.
Ihanteellisesti palkki olisi työnnetty 25cm seinään ja saanut paljon tukea siellä, mutta nyt se ei olekaan niin. Mitä vaihtoehtoja minulla on?
Finja suosittelee vähintään 25cm. Seinä on muurattu, kattoristikot on kiinnitetty 45 leijaan ja betonikattotiilet on asennettu.
Onko mahdollista vaihtaa/siirtää palkkia?

Kiitollinen kaikista ideoista.
 
  • Pohjapiirros, jossa on korostettu vikoja rakennuksessa: sininen viiva, pinkki rasti ja ympyrä osoittavat ongelmakohtaa pesu-/tekniikkatilassa ja makuuhuoneessa.
Minkä tyyppinen palkki se on?
 
J justusandersson sanoi:
Minkälainen palkki se on?
Finjas 150x190 3m
 
Joko pidennät tukiväliä teräs- tai puurakenteella tai sitten teet laskelmat nykyisillä edellytyksillä nähdäksesi, toimiiko se ehkä kuitenkin.
 
  • Tykkään
Står.i
  • Laddar…
J justusandersson sanoi:
Joko pidennät kannatuspituutta teräs- tai puurakenteella tai sitten lasket sitä nykyisillä edellytyksillä nähdäksesi, voisiko se ehkä toimia kuitenkin.
Nyt ei ole mahdollisuutta pidentää, koska siellä on vedenjakokaappi. Valitettavasti se on suoraan yläkerran kylpyhuoneen alla, joten kuorma on tavallista suurempi. Mutta jos laittaisi 3m palkin kannakkeen alle, jolloin saadaan 25cm tukea paksummalle seinälle ja katon kantavuus siihen kohtaan? Silloin nykyinen palkki, joka on siellä, kantaisi vain palkkien välillä olevan lecan, eikö se toimisi?
 
En tiedä tarkalleen, miten lecatillverkarna ajattelevat. Yleisesti ottaen uskon, että he haluavat suuria tukipintoja kompensoimaan kiven rajoitettua puristuslujuutta. Epäilen, että sinun tapauksessasi voisi toimia hyvin vain 18 cm tukipinta, mutta tällaisissa tilanteissa kannattaa noudattaa valmistajan ohjeita, muuten on vaikea tehdä reklamaatiota. Mutta minun on vaikea kuvitella, että sitä ei voisi jotenkin ratkaista. Etkö voisi laittaa kuvaa kyseisestä nurkasta?
 
Olen enemmän huolissani katon romahtamisesta kuin reklamaatiosta
Se oli ennen kuin lohkot lyötiin ulos. Mutta ne oli sahattu. Koko palkki on kiinni ja sitä ei ole helppo muuttaa. Siksi ajattelin, jos voisi sahata reikää ja sitten hakata irti yläkerroksen (3m) ja sitten asentaa uusi palkki, jossa on 25 cm tuki seinällä, sen pitäisi kestää ylhäältä tulevan painon ja jo muurattu palkki kestää vain 5 kerrosta leca.
 
  • Tiiliseinä, jossa on reikä, ja edessä on muoviputkia. Taustalla näkyy työkaluja ja rakennustarvikkeita.
Sinun täytyy pystyä asentamaan puupylväs tai teräspylväs siihen kohtaan, johon olen piirtänyt punaisella.
Rakenteilla olevan seinän aukko, jossa on punaisella merkattu paikka puutolpalle tai teräspilarille, ja johdotukset vieressä.
 
Mikä auttaa ilmaisun kanssa?
 
J justusandersson sanoi:
Sinun täytyy pystyä asettamaan puutolppa tai teräspilari siihen kohtaan, johon olen piirtänyt punaisella.
[kuva]
Nojoo, siellä on nykyään vesijakokaappi, siksi se sahattiin auki juuri
 
Silloin ehdotan, että näytät ajankohtaisen kuvan paikasta, jotta mahdolliset toimenpiteet voidaan arvioida.
Maxwells demon TotalControl sanoi:
Mitä hyötyä siitä on yttryckelle?
Osittain. Ne poikittaisvoimat, jotka on hallittava palkin tuessa, jakautuvat suuremmalle alueelle.
 
J justusandersson sanoi:
Sitten ehdotan, että näytät ajankohtaisen kuvan paikasta, jotta mahdolliset toimenpiteet voidaan arvioida.

Osa. Kiinnityspisteen leikkovoimat jakautuvat suuremmalle alueelle.
Otan kuvan sunnuntaina, kun olen siellä☺
 
Okei. Luulin, että luonnos näytti varastossa olevan upotetun tolpan. Eli sama pinta-ala mutta eri materiaali.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.