Mitä teen väärin? Olen ostanut lasisen käsienpesualtaan konkurssihuutokaupasta, mutta mukana tulleet expandrit, jotka pitävät kannattimia, näyttävät liian lyhyiltä. Kannattimet ovat niin paksuja, että ruuvia ei saa niihin kiinni. Käsienpesualtaan mukana on vain ohje siitä, miten osat asennetaan, ei muita vinkkejä. Expandrit eivät sisällä laippaa, joka estäisi niitä uppoamasta liian syvälle reikään. Onko siis tärkeää, että reikä porataan millimetrilleen oikeaan syvyyteen? Olen yrittänyt vetää expandria vähän ulos kääntämällä mutteria siinä toivossa, että se kiinnittyisi niin, että minulla olisi tarpeeksi millimetrejä ruuvia kiinnikeeseen, mutta se ei onnistu, vaan se menee takaisin seinään. En kuitenkaan saa sitä enää pois reiästä. Miten toimia?

Mistä materiaalista seinä on tehty?

Kaakeloitu betoni. Joten olen tehnyt reiät (vaikeaa porata kaakelin läpi, mutta se onnistui) ja ne ovat yhtä syviä kuin expanderni.

Ei, nämä tyypit expanderista vaativat yleensä vain minimisyvyyden, johon täytyy porata. Ne kiinnittyvät kiristämällä mutteria, kunnes ne alkavat vetäytyä ulos reiästä ja laipat tarttuvat betoniin. Voi olla, että reikä on tullut hieman liian suureksi, joten jos saat expanderin ulos, voit yrittää taivuttaa laippoja hieman ulospäin ja laittaa sen sitten takaisin. Mutta ensin voit kokeilla kiristää mutterin pohjaan ja katsoa, jos expanderi tarttuu kiinni.

Kiitos vinkistä, yritän sitä nyt!

Se toimi. "Kiinnittyä" oli sana, nyt se teki niin. Ongelma oli, että koska en ollut asettanut porausreikiä millimetrilleen oikein, ja koska konsolin reiät eivät olleet soikeita, jouduin aiemmin painamaan hieman laajentimia saadakseni konsolin paikalleen, mikä aiheutti niiden menemisen takaisin seinään. Mutta nyt ne olivat kiinnittyneet, joten se onnistui! Kiitos jälleen avusta!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.