5 710 lukukertaa ·
23 vastausta
6k lukukertaa
23 vastausta
Levyä betonielementtilattiaan?
Jäsen
· Västmanland
· 261 viestiä
12 mm pontattu lastulevyä ei myydä esimerkiksi Bauhausissa, vaan siinä tapauksessa minun täytyy ostaa esimerkiksi Beijersistä. Lautalattia on noin kaksi kertaa kalliimpaa kuin tavallinen 12 mm lastulevy.
Mitä tulee hintaan eri ostospaikoissa, en osaa vastata siihen, mutta voit hyvin soittaa eri kauppoihin / rakennustarvikeliikkeisiin ja katsoa, mistä saat halvimmalla. Jos se nyt on, kuten väität, että se on kaksi kertaa kalliimpaa, valitsisin joka tapauksessa oikean rotin tai kipsin. Valitettavasti ei ole halpaa rakentaa ja remontoida.
Minä olen hempulare! Ja ylpeä siitä!heij sanoi:
Totta kai homogeeninen levy on parempi. Paras olisi repiä kaikki vanha pois ja nostaa koolauksia 12 mm ja laittaa täysin uusi golvspån, mutta nyt ei ole kyseessä lattian alusta vaan korotus jo olemassa olevan lattian alustan!
Jäsen
· Västmanland
· 261 viestiä
Olen nyt asentanut lattialevyt. Liimasin levyt kiinni PL600:lla. Minulla on ongelma, että betonilaatassa on pieniä "kumpuja", mikä aiheuttaa sen, että jotkut levyt lepäävät "kumpujen" päällä, ehkä 3-4 levyä. Tämä aiheuttaa muutaman millimetrin raon levyjen välillä, jotka ovat tasaisesti.
Onko teillä hyviä ehdotuksia ratkaisuksi?
Hei FredrikFredrik_1976 sanoi:Olen nyt asentanut lattialevyt. Kiinnitin levyt PL600:lla. Minulla on ongelma, että betonilaatassa on pieniä "selviä", mikä saa jotkut levyt "ratsastamaan" selillä, ehkä 3-4 laattaa. Tämä tekee, että ne heiluvat muutaman millimetrin niistä levyistä, jotka ovat tasaisesti.
Harmi, ettet tarkistanut lattiaa ennen levyjen asentamista.
Kirjoitat, että ne heiluvat, millä tavalla.
Onko kyse siitä, että levyt eivät ole kiinni lattiaan?
Vai onko levyjen välillä korkeuseroa?
Jos kyse on muutamasta millimetristä, voi laittaa kaksinkertaisen askeläänieristyksen alemmille paikoille ja vain yksinkertaisen askeläänieristyksen päälle vähentääkseen eroa.
Minulla on suunnilleen sama tilanne kuin sinulla, @Fredrik_1976 Miten kävi lopulta.
Olen kallistumassa 12mm spontat golvspån, ei niin hirveän kallis kuitenkaan. Siinä tapauksessa se tulee kelluvaksi muovin ja lumppappin kanssa alla.
Olen kallistumassa 12mm spontat golvspån, ei niin hirveän kallis kuitenkaan. Siinä tapauksessa se tulee kelluvaksi muovin ja lumppappin kanssa alla.
Jäsen
· Västmanland
· 261 viestiä
Monia vuosia sitten nyt, mutta lattia onnistui hyvin 👍🏻M -MH- sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi