vieraile byyghandelse, niin saat tietää mitä on saatavilla.
siellä on rotgolv, joka on 12mm paksu o sponta löytyy ohuempana kuin se.

12 mm pontattu lastulevyä ei myydä esimerkiksi Bauhausissa, vaan siinä tapauksessa minun täytyy ostaa esimerkiksi Beijersistä. Lautalattia on noin kaksi kertaa kalliimpaa kuin tavallinen 12 mm lastulevy.

Mitä tulee hintaan eri ostospaikoissa, en osaa vastata siihen, mutta voit hyvin soittaa eri kauppoihin / rakennustarvikeliikkeisiin ja katsoa, mistä saat halvimmalla. Jos se nyt on, kuten väität, että se on kaksi kertaa kalliimpaa, valitsisin joka tapauksessa oikean rotin tai kipsin. Valitettavasti ei ole halpaa rakentaa ja remontoida.

heij sanoi:
Rotgolv är spånskivor det också.
Skivorna ligger antagligen kvar utan att du fäster dem (gisning tveksam till det)
En homogen skiva som det blir med ett riktigt rotgolv är klart bättre.
Övrigt tycker jag den lösning så föreslagits verkar lite som hemmpular lösning.
Minä olen hempulare! Ja ylpeä siitä! :)

Totta kai homogeeninen levy on parempi. Paras olisi repiä kaikki vanha pois ja nostaa koolauksia 12 mm ja laittaa täysin uusi golvspån, mutta nyt ei ole kyseessä lattian alusta vaan korotus jo olemassa olevan lattian alustan!

korotus on uusi pohja

Olen nyt asentanut lattialevyt. Liimasin levyt kiinni PL600:lla. Minulla on ongelma, että betonilaatassa on pieniä "kumpuja", mikä aiheuttaa sen, että jotkut levyt lepäävät "kumpujen" päällä, ehkä 3-4 levyä. Tämä aiheuttaa muutaman millimetrin raon levyjen välillä, jotka ovat tasaisesti.

Onko teillä hyviä ehdotuksia ratkaisuksi?

Fredrik_1976 sanoi:
Olen nyt asentanut lattialevyt. Kiinnitin levyt PL600:lla. Minulla on ongelma, että betonilaatassa on pieniä "selviä", mikä saa jotkut levyt "ratsastamaan" selillä, ehkä 3-4 laattaa. Tämä tekee, että ne heiluvat muutaman millimetrin niistä levyistä, jotka ovat tasaisesti.
Onko teillä hyviä ehdotuksia ratkaisuksi?
Hei Fredrik

Harmi, ettet tarkistanut lattiaa ennen levyjen asentamista.
Kirjoitat, että ne heiluvat, millä tavalla.
Onko kyse siitä, että levyt eivät ole kiinni lattiaan?
Vai onko levyjen välillä korkeuseroa?
Jos kyse on muutamasta millimetristä, voi laittaa kaksinkertaisen askeläänieristyksen alemmille paikoille ja vain yksinkertaisen askeläänieristyksen päälle vähentääkseen eroa.

Minulla on suunnilleen sama tilanne kuin sinulla, @Fredrik_1976 Miten kävi lopulta.

Olen kallistumassa 12mm spontat golvspån, ei niin hirveän kallis kuitenkaan. Siinä tapauksessa se tulee kelluvaksi muovin ja lumppappin kanssa alla.

M -MH- sanoi:
Minulla on suunnilleen sama tilanne kuin sinulla, @Fredrik_1976 Miten se lopulta meni.

Olen kallistumassa 12 mm pontattuun lattialastulevyyn, ei niin kovin kallista kuitenkaan. Siinä tapauksessa se olisi kelluvaa muovin ja huopapaperin kanssa alla.
Monia vuosia sitten nyt, mutta lattia onnistui hyvin 👍🏻

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.