Hei

Tarvitsen hieman palautetta. Aion järjestää paikan pienelle keittiön takalle (Viking 30), jossa todennäköisesti on ollut oikea keittiöuuni 50 vuotta sitten. Olen purkanut suurimman osan rappauksesta, koska se oli erittäin huonossa kunnossa. Olin ensin ajatellut rappaavani kaiken uudelleen, mutta sitten luin tästä foorumilta Minerit-levyistä. Levyille (tai rappaukselle) on tarkoitus laatoittaa.

Käsittääkseni on ok laittaa niitä suoraan vierekkäin ja takan taakse. Viking 30 vaatii vain 5-10 mm ilmarakoa palamattomaan materiaaliin, ja 50 mm kevytbetonia takan ja palavan seinän välille. Koska savupiippu on tiilestä, mietin voiko levyn laittaa suoraan tiileen ilman ilmarakoa? Tai tarvitseeko levy itse ilmarakoa. Tarvitsen jokaisen senttimetrin minkä saan, joten siksi kysyn tästä..

Puolelle kohti muuta keittiötä pitäisi rakentaa kapea lecaharkkomuuri, mutta mietin nyt, voisiko myös siellä olla minerit-levyä, mutta silloin teräskiskojen kanssa. Paksuus olisi suunnilleen sama..

/Thomas

• Tegelvägg under renovering med nedriven puts; kablar syns på golvet och kylskåpet är synligt i bakgrunden.
Olen itse laittanut levyn suoraan savupiipun varteen. Ei ongelmia!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.