Kuten liitetystä kuvasta näkyy, olen parhaillaan remontoimassa keittiötä. Tämän yhteydessä aiomme leventää oviaukkoa noin 20 cm vasemmalle. Vanha ovenlista on jo pois ja kun kaikki on valmista, siinä pitäisi olla ovikaari suorakulmaisilla kulmilla.

Seinä on rakennettu kevytbetoniharkoista, jotka ovat 7 cm paksuja, ja olin juuri valmis laittamaan tiikerisahan seinään, kun aloin miettiä, miten harkot oviaukon yläpuolella pysyvät kiinni. Nehän eivät ole tuettu alhaalta. En tietenkään halua, että harkkoja alkaa sataa ylhäältä, kun levennän ovea. Kysymykseni on siis, miten se tehdään? Tarvitseeko harkot kiinnittää jotenkin oviaukon yläpuolella? Pitäisikö leikata jollain erityisellä tavalla? Katsoin olemassa olevia harkkoja, jotka ovat oven yläpuolella, ja voin aavistaa jonkinlaisen metallitapin tai vastaavan, joka on kiinnitetty alhaalta ylös harkkoon, mutta en ole varma, mitä se on.

• Keittiön remontin aikana poistettu ovenkarmi, valmistellaan uuden oven asennusta ja mietitään yläosan kiinnitystä. Taustalla työvälineitä ja tarvikkeita.
C
Lohkot ovat hyvin kiinni laastilla, joten uskon, että sortumisriski on hyvin pieni. Jos olet huolissasi, voit väliaikaisesti tukea parilla laudalla tai jollain ennen kuin saat karmin paikoilleen.

Tikut, jotka näet, ovat todennäköisesti ohuempia harjateräksiä, ainakin minun seinäpalkeissani on sellaisia. Palojen väliset liitokset on liimattu ja vahvistettu pienillä metallilevyillä, jotka on upotettu palojen sivuihin, vähän kuin keksit, joita käytetään puulevyjen liittämiseen. On varmasti turvallisempaa olla jokin tuki alla, kun sahaat, sillä tulee paljon tärinää, kun sahaat läpi harjateräksen.

Kuulostaa lupaavalta. Tutkin, ovatko ne raudoitustangot / metallikulmat, kun pääsen kotiin. Jos näin on, ei tunnu siltä, että mikään romahtaisi, kun olen vihdoin saanut sahaamisen valmiiksi. Ostin tänään uusia tiikerinsahanteriä betoni/metalli käyttöön, joten nyt j-vlar. :)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.