94 018 lukukertaa ·
46 vastausta
94k lukukertaa
46 vastausta
Leveä pöytä ilman jalkoja (rakennusehdotus)
itsensä halaus -paita voi olla tosiaan hyvä juttu. onhan se aika hankalaa onnistua lyömään itseään sormiin vasaralla joka tapauksessa 
Jos aiot laittaa laminaattia, nouse yksi tai kaksi hintaluokkaa ylöspäin halvimmista. Olen testannut useita vaihtoehtoja 50–130 kruunun hintahaarukassa, ja kyllä, ero on huomattava halvimpien ja noin sadan kruunun per m2 maksavien välillä. Ensisijaisesti se on istuvuus ja reunojen kovuus, jotka paranevat.
Seuraava pieni vinkki on pistosaha, jossa on laminaattiterä. Ostin muutaman erikoisterän bauhausista, eikä se rispaannu yhtään. Vain sahaa ja aseta.
Jos aiot laittaa laminaattia, nouse yksi tai kaksi hintaluokkaa ylöspäin halvimmista. Olen testannut useita vaihtoehtoja 50–130 kruunun hintahaarukassa, ja kyllä, ero on huomattava halvimpien ja noin sadan kruunun per m2 maksavien välillä. Ensisijaisesti se on istuvuus ja reunojen kovuus, jotka paranevat.
Seuraava pieni vinkki on pistosaha, jossa on laminaattiterä. Ostin muutaman erikoisterän bauhausista, eikä se rispaannu yhtään. Vain sahaa ja aseta.
Muistuttaa siitä, miten tein poikani huoneessa asunnossa, jossa asuimme aiemmin.
Mutta käytin Elfa-kiskoja, jotka kiinnitin seinään.
Ripustin sekä pöytälevyjä, hyllyjä että tietokoneita, TV:tä ja paljon kirjoja hyllyille sekä paljon muuta raskasta.
Toimii loistavasti
Mutta käytin Elfa-kiskoja, jotka kiinnitin seinään.
Ripustin sekä pöytälevyjä, hyllyjä että tietokoneita, TV:tä ja paljon kirjoja hyllyille sekä paljon muuta raskasta.
Toimii loistavasti
Beijerbygg.se maksaa 197:- kappaletrojlee sanoi:
http://www.lundbergs.com/konsoler/hyllor___179.aspx?prodId=289&startId=32
Viimeksi muokattu:
Hei
Nostan tämän vanhan keskustelun esiin, koska se inspiroi minua rakentamaan oman kirjoituspöytäni samalla mallilla kuin TS. Oma kirjoituspöytäni koostuu tason ikeasta, joka on 246 cm pitkä ja 63 cm syvä. Ajattelin rakentaa reunan samalla tavalla kuin TS. Pitkällä sivulla on betonia ja lyhyillä sivuilla on kipsiseinät. Kolme Stefan kannatinta lundbergsilta on tilattu koossa 50x50. Ajatus oli, että kannattimien väli olisi noin cc60.
Olen kuitenkin juuri kohdannut ongelman ja siksi nostan tämän vanhan keskustelun esiin, koska minun täytyy poiketa TS:n rakenteesta. En löydä kipsiseinistä mitään tukia, joihin kiinnittää lyhyiden sivujen reunoja. Haluaisin välttää tekemästä aukkoja seinissä ja niitä vahvistamasta, koska minulta puuttuu se taito. Toinen lyhyistä sivuista on myös ulkoseinä, joten oletan, että se tekee sen vielä monimutkaisemmaksi.
Mietin, voinko korvata kaksi lyhyen sivun reunaa kahdella lisätuelle siten, että kummankin lyhyen sivun viereen tulee tuki. Kirjoituspöydälle tulee kaksi tietokonenäyttöä ja yksi 40" LCD-TV. Onko jollakulla jokin muu ratkaisu?
Kiitollinen vastauksista!
Nostan tämän vanhan keskustelun esiin, koska se inspiroi minua rakentamaan oman kirjoituspöytäni samalla mallilla kuin TS. Oma kirjoituspöytäni koostuu tason ikeasta, joka on 246 cm pitkä ja 63 cm syvä. Ajattelin rakentaa reunan samalla tavalla kuin TS. Pitkällä sivulla on betonia ja lyhyillä sivuilla on kipsiseinät. Kolme Stefan kannatinta lundbergsilta on tilattu koossa 50x50. Ajatus oli, että kannattimien väli olisi noin cc60.
Olen kuitenkin juuri kohdannut ongelman ja siksi nostan tämän vanhan keskustelun esiin, koska minun täytyy poiketa TS:n rakenteesta. En löydä kipsiseinistä mitään tukia, joihin kiinnittää lyhyiden sivujen reunoja. Haluaisin välttää tekemästä aukkoja seinissä ja niitä vahvistamasta, koska minulta puuttuu se taito. Toinen lyhyistä sivuista on myös ulkoseinä, joten oletan, että se tekee sen vielä monimutkaisemmaksi.
Mietin, voinko korvata kaksi lyhyen sivun reunaa kahdella lisätuelle siten, että kummankin lyhyen sivun viereen tulee tuki. Kirjoituspöydälle tulee kaksi tietokonenäyttöä ja yksi 40" LCD-TV. Onko jollakulla jokin muu ratkaisu?
Kiitollinen vastauksista!
ullberg
Työkaluhullu
· Stockholm
· 3 996 viestiä
ullberg
Työkaluhullu
- Stockholm
- 3 996 viestiä
Uskon, että kiinnityspiste on paljon arvokkaampi kuin kaksi ylimääräistä konsolia (jonkin verran joustavuutta), vaikka se ei kiinnitykään palkkeihin vaan esimerkiksi metallilaajennuksella, karkea sellainen kestää kunnolla poikittaista kuormitusta (SAM 6E on mielestäni hieman alle 0.5kN, jos on kaksinkertainen kipsilevy, se nousee varmaan 50 %).
Jos tunnet olosi epävarmaksi, voit toki asentaa vielä yhden konsolin (pienennä CC-mittaa) ja sitten asentaa sarg-kiinnikkeen kipsiin.
Jos tunnet olosi epävarmaksi, voit toki asentaa vielä yhden konsolin (pienennä CC-mittaa) ja sitten asentaa sarg-kiinnikkeen kipsiin.
Joten uskot siis sargen kiinnitettynä metallilaajentimilla lyhyille sivuille (sellaisilla täällä?) ja ylimääräinen konsoli?
Minulla saattaa olla vielä yksi ongelma, joka poistuisi, jos minulla ei olisi sargia lyhyillä sivuilla. Levy on 246 cm ja huone 251 cm. Eli jos oletamme, että levy on keskellä ja tukipuut ovat 4,5 cm, se lepää vain 2 cm:n päässä tukipuille lyhyellä sivulla. Ehkä sillä ei ole väliä sinänsä?
Minulla saattaa olla vielä yksi ongelma, joka poistuisi, jos minulla ei olisi sargia lyhyillä sivuilla. Levy on 246 cm ja huone 251 cm. Eli jos oletamme, että levy on keskellä ja tukipuut ovat 4,5 cm, se lepää vain 2 cm:n päässä tukipuille lyhyellä sivulla. Ehkä sillä ei ole väliä sinänsä?
ullberg
Työkaluhullu
· Stockholm
· 3 996 viestiä
ullberg
Työkaluhullu
- Stockholm
- 3 996 viestiä
Kyllä, en ole varmaankaan, että lisäkonsolin tarve on suuri, mutta jos varmistelua (hängslen och livrem) tarvitaan, niin... Mielipiteeni oli ennen kaikkea, että reglar, jotka ovat kiinnitettynä ainoastaan kipsiin, mutta levyjen etureunassa, ovat edelleen jäykempiä ja kestävät todennäköisesti vähintään yhtä paljon kuormaa kuin konsolit, jotka ovat taustalla.
Se, että ne eivät ole täysin päällekkäisiä, ei merkitse niin paljon (vaikea kuvitella, että levy tai sitä tukevat reglaris halkeaisivat). Jos haluat, voit aina kokeilla jättää reglarit pois, katsoa miltä se tuntuu, ja tarvittaessa täydentää ne reglarilla.
Kyllä, ne metalliankkurit, joita linkit ClaesOhlsonilla, ovat todennäköisesti erinomaisia (en ole koskaan käyttänyt niitä, mutta ei ole syytä epäillä), mutta valitse suurin (6 mm), täydentääksesi asennustyökalulla (pihdit), pienemmillä ankkuriruuvilla voi yleensä kiertää laajentaakseen, mutta suuremmilla on helppo pyöriä ympäri.
On hyvä tietää, että seinään tehtävä reikä on melko suuri, joten se ei ehkä ole hauskaa, jos haluat purkaa levyn taas.
Se, että ne eivät ole täysin päällekkäisiä, ei merkitse niin paljon (vaikea kuvitella, että levy tai sitä tukevat reglaris halkeaisivat). Jos haluat, voit aina kokeilla jättää reglarit pois, katsoa miltä se tuntuu, ja tarvittaessa täydentää ne reglarilla.
Kyllä, ne metalliankkurit, joita linkit ClaesOhlsonilla, ovat todennäköisesti erinomaisia (en ole koskaan käyttänyt niitä, mutta ei ole syytä epäillä), mutta valitse suurin (6 mm), täydentääksesi asennustyökalulla (pihdit), pienemmillä ankkuriruuvilla voi yleensä kiertää laajentaakseen, mutta suuremmilla on helppo pyöriä ympäri.
On hyvä tietää, että seinään tehtävä reikä on melko suuri, joten se ei ehkä ole hauskaa, jos haluat purkaa levyn taas.
ullberg
Työkaluhullu
· Stockholm
· 3 996 viestiä
ullberg
Työkaluhullu
- Stockholm
- 3 996 viestiä
Pitäisikö muuten TV ja näytöt sijoittaa levyn etuosaan vai takaosaan? jos ne ovat takaosassa, en usko että tulet kohtaamaan minkäänlaisia ongelmia kiinnityksen kanssa, edellyttäen että kyseessä on kunnollinen betoniseinä.
Joo, TV ja näytöt tulevat takareunaan. Mutta pojallani on tapana istua pöydän reunalla (3-vuotias ja noin 16 kg nykyään), joten pidän myös henkseleistä ja vyöstä
Täytyy vain tilata vielä yksi konsoli. Hauskaa, että konsolit ovat kallein osa rakennuksessa!
Yritän muistaa palata takaisin lisäämään tähän ketjuun muutamia kuvia. Kiitos avusta
Yritän muistaa palata takaisin lisäämään tähän ketjuun muutamia kuvia. Kiitos avusta
Ang metallexpander, jag var på Clas Olson nu på kvällen och de som heter 6e, som vad jag förstår är de kraftigaste de har för enkelgips har en skruv som är 6 cm. Med tanke på att regeln är 4,5cm som blir det 1,5 cm bara som går in i metallexpandern. Känns lite klent tycker jag. Kan man köpa bara skruv till metallexpander någonstans som är lite längre med samma diameter?ullberg sanoi:
ullberg
Työkaluhullu
· Stockholm
· 3 996 viestiä
ullberg
Työkaluhullu
- Stockholm
- 3 996 viestiä
Ehdottomasti, 6:an i 6e tarkoittaa 6mm joten mikä tahansa M6-pultti toimii hyvin (ja analyysi on oikea, mukana tulevien ruuvien pituus on enemmän kiinnikkeen kiinnittämiseen kuin läpi säännön pääsemiseen).ds99jove sanoi:Angående metallexpander, jag var på Clas Olson nu på kvällen och de som heter 6e, som vad jag förstår är de kraftigaste de har för enkelgips har en skruv som är 6 cm. Med tanke på att regeln är 4,5 cm så blir det 1,5 cm bara som går in i metallexpandern. Känns lite klent tycker jag. Kan man köpa bara skruv till metallexpander någonstans som är lite längre med samma diameter?
Erityisen tärkeää on valita oikein 6E & 6D (yksinkertainen tai kaksinkertainen kipsi), tiedätkö, että sinulla on yksinkertainen? Muussa tapauksessa suositus (anteeksi, että tulen sen kanssa jälkikäteen) on porata ensin ja ostaa sitten...
/U
Olen varma, että se on yksinkertainen kipsi
Porauduin 2mm poralla löytääkseni säännön aiemmin tänään ja se tuntui olevan noin 2 cm (pora oli ehkä 4 cm pitkä).
Menen huomenna Hornbachiin ostamaan tarvittavat ruuvit. Olin tänään Bauhausissa, mutta onhan se aivan mahdotonta saada apua, he menevät kirjaimellisesti toiseen suuntaan, jos näkevät jonkun, joka näyttää kaipaavan apua. Grrr!
Menen huomenna Hornbachiin ostamaan tarvittavat ruuvit. Olin tänään Bauhausissa, mutta onhan se aivan mahdotonta saada apua, he menevät kirjaimellisesti toiseen suuntaan, jos näkevät jonkun, joka näyttää kaipaavan apua. Grrr!