2 762 lukukertaa ·
2 vastausta
3k lukukertaa
2 vastausta
Leikkaa seinäkiskot kantopalkille
Hei!
Aion laajentaa alakerran olohuoneen oviaukkoa. Seinä on tehty 45x95-rungoista ja on kantava.
Eli aion poistaa yhden rungon kummaltakin puolelta nykyisestä oviaukosta ja tukea 56x225 liimapuupalkilla, joka asennetaan runkoihin.
Mietin kuitenkin, voiko, välttääkseen telineiden käytön, nykyisiä runkoja (myös ne, jotka pitää poistaa) leikata ja asentaa liimapuupalkin, ja lopuksi poistaa ne rungot, jotka pitää poistaa?
Toivottavasti selitykseni ei ollut liian sekava, kysy siinä tapauksessa niin yritän selventää.
Aion laajentaa alakerran olohuoneen oviaukkoa. Seinä on tehty 45x95-rungoista ja on kantava.
Eli aion poistaa yhden rungon kummaltakin puolelta nykyisestä oviaukosta ja tukea 56x225 liimapuupalkilla, joka asennetaan runkoihin.
Mietin kuitenkin, voiko, välttääkseen telineiden käytön, nykyisiä runkoja (myös ne, jotka pitää poistaa) leikata ja asentaa liimapuupalkin, ja lopuksi poistaa ne rungot, jotka pitää poistaa?
Toivottavasti selitykseni ei ollut liian sekava, kysy siinä tapauksessa niin yritän selventää.
Omatoimirakentaja
· Stockholm
· 8 592 viestiä
Uravikointi itsessään kyllä heikentää tosin sääntöjä, mutta tuskin on suuri ongelma, koska palkki tulee luultavasti (?) paikalleen melko pian.
Mutta olisi varmaan helpompaa tukea ja poistaa keskipalkit, kuin leikata niitä paikan päällä, asettaa palkki paikoilleen ja sitten yrittää irrottaa ne?
Jos on cc60, en usko, että sinun tarvitsee olla huolissasi väliaikaisesti poistaa tuki samalla kun asetat palkin, mutta ellei muuten, sinun pitäisi pystyä "tukemaan poikittain" - kääntämään tuen 90 astetta (jos ne ovat 95x45, niin siitä tulee 45x95, jos ymmärrät mitä tarkoitan), ja siirtää niitä muutaman millimetrin, jotta ne vapautuvat palkista niin, että ne voivat pysyä paikoillaan samalla kun
/K
Mutta olisi varmaan helpompaa tukea ja poistaa keskipalkit, kuin leikata niitä paikan päällä, asettaa palkki paikoilleen ja sitten yrittää irrottaa ne?
Jos on cc60, en usko, että sinun tarvitsee olla huolissasi väliaikaisesti poistaa tuki samalla kun asetat palkin, mutta ellei muuten, sinun pitäisi pystyä "tukemaan poikittain" - kääntämään tuen 90 astetta (jos ne ovat 95x45, niin siitä tulee 45x95, jos ymmärrät mitä tarkoitan), ja siirtää niitä muutaman millimetrin, jotta ne vapautuvat palkista niin, että ne voivat pysyä paikoillaan samalla kun
/K
Klikkaa tästä vastataksesi